Höger vit blinkers vägrar fungera

MartinP
Inlägg: 595
Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
Ort: Stockholm, Kista
Kontakt:

Höger vit blinkers vägrar fungera

Inlägg av MartinP »

Hej allihopa,

Efter att ha sett bilder och hört er prata om vita blinkers här på forumet så bestämde jag mig för att skaffa ett par egna för att piffa upp utseendet på min 480 med nylackade vita kofångare. Jag beställde allt enligt en tråd som finns här någonstanns och satte igång. Började med den vänstra blinkersen och det tog inte länge förrän jag förstod hur det skulle kopplas ihop. De två bruna kablarna skulle lödas ihop, kläs på en kabelsko och likaså en av de två färgade kablarna. Den fjärde kabeln (två färgad alltså) var överflödig och jag isolerade den helt enkelt och började med den högra blinkersen. Körde likadant med de två bruna kablarna och testade därefter med voltmetern för att se vilken som var den rätta två färgade kabeln. Jag fann enligt samma princip som vid vänstra blinkersen att det mellan de två bruna och den gul gröna kabeln fanns 12v växelvis (blinkers) så jag kopplade din glödlampan, men den ville inte lysa alls. Kollade igen med voltmetern för att se om jag verkligen mätt rätt och visst hade jag det.
Min spontana gissning var att det uppstod ett kraftigt spänningsfall på glödlampan vilket bidrog till att den inte lyste och att voltmetern visade 12v, men jag fattade inte varför. Efter en timmes klurande höll jag på att bli tokig så jag beslöt mig för att ge upp för idag och höra med er grabbar. Hur är era kontaktstycken till vita blinkers kopplade?

Tackar på förhand!

MartinP
480ES -87
MartinP
Inlägg: 595
Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
Ort: Stockholm, Kista
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Löste det, visade sig vara CEMen som glappade av nån anledning. Elektroniken i 480n e fantastisk.. :)
480ES -87
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog 5d19b17
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster