Pysventil (igen)

Skriv svar
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Pysventil (igen)

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej, har ev. fått ett litet tips om var man kan köpa en "pysventil" så att man slipper göra hål på slangen mellan mellan wg-klockan och magnetventilen, är det nån som vet vilket innermått slangen har så att jag slipper kapa och mäta innan jag köper ventilen, om jag har fattat rätt så sätter man in en T-koppling där och sen en slangbit till pysventilen så att man kan ha den sitta på ett mer praktiskt ställe, går det att besiktiga med pystrim eller måste det tas bort inför besiktning, just om nån vet svaren och kan hjälpa mej med dessa, hittar jag ett ställe att köpa ventilen på lovar jag att förmedla adressen.
mvh
Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Pysventil (igen)

Inlägg av Martin »

211#Christer Lindström skrev:Hej, har ev. fått ett litet tips om var man kan köpa en "pysventil" så att man slipper göra hål på slangen mellan mellan wg-klockan och magnetventilen, är det nån som vet vilket innermått slangen har så att jag slipper kapa och mäta innan jag köper ventilen, om jag har fattat rätt så sätter man in en T-koppling där och sen en slangbit till pysventilen så att man kan ha den sitta på ett mer praktiskt ställe, går det att besiktiga med pystrim eller måste det tas bort inför besiktning, just om nån vet svaren och kan hjälpa mej med dessa, hittar jag ett ställe att köpa ventilen på lovar jag att förmedla adressen.
mvh
Chrille
Inga problem med besiktningen. Jag tror inte dom letar efter det direkt. Sen skruvar jag in min när jag besiktigar, för med mer laddtryck så pyser dumpen misstänkt mycket.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

innerdimension

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Är det ingen som vet innerdimensionen på slangen mellan WG-klockan och magnetventilen så att jag slipper kapa innan jag köper in T-koppling, är denna slang av något speciellt material du den verkar ganska hård det är ju dessutom ganska varmt där den sitter. Nån som vet?

mvh
Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: innerdimension

Inlägg av Martin »

211#Christer Lindström skrev:Är det ingen som vet innerdimensionen på slangen mellan WG-klockan och magnetventilen så att jag slipper kapa innan jag köper in T-koppling, är denna slang av något speciellt material du den verkar ganska hård det är ju dessutom ganska varmt där den sitter. Nån som vet?

mvh
Chrille
Min är 6 mm inuti. Vet inte riktigt vad det är för slang som sitter på min, inte original iaf. håller för 10 bar.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Pysventil-Strypventil?

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej 480-vänner. Har lite frågor om hur en s.k. pysventil funkar, är det så att den har någon typ av hål där den tar in luft utifrån ungefär som när man borrar ett litet hål på slangen och därmed lurar wg-klockan att hålla ett högre laddtryck eller är det så att den stryper lufttrycket efter så att det blir ett lägre tryck i slangen efter den, ska den isåfall sitta mellan wg-klockan och magnetventilen? Har funderat lite grann kring detta, jag har fått en ventil av en kompis, som vad jag förstår stryper luftflödet, funkar det eller borde man kanske koppla den mellan magnetventilen och tryckavkännaren i styrboxen, för om det blir ett lägre tryck på tryckavkännaren så borde den ju tro att den laddar mindre än den gör och låta turbon och wg-klockan ladda mera, stämmer mina tankar rätta mej om jag har fel, någon därute borde veta svar om hur det är. Den ventil som jag har fått har också en liten kulventil innbyggd som stänger i ena riktningen så att lufter enbart passerar den justerbara nålventilen, när trycket sedan släpper så blir det därav en tryckutjämning på den strypta sidan. Svara någon som vet och har erfarenhet av detta. :?:

mvh

Chrille
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej kompisar är det då ingen som vet svar på min fråga, ge mej ett tips var jag kan söka info, det är viktigt för både mej och andra att få veta detta, nåt annat forum kanske om turbo trim och sånt, please help I wan'a now.

mvh 211# Chrille :roll: :?: :!: :idea:
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Det funkar

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej kompisar, nu kan jag berätta att den där strypventilen funkar, satte den mellan Wg-klockan och magnetventilen, skruvade in den några gånger innan jag blev nöjd, framförallt blev det mycket bättre respons på turbotrycket det kommer nästan direkt vid gaspådrag nu, turbotrycket ökade från att ha laddat c:a 5mm före det röda fältet vid fullt, till att ladda c:a 3mm in på det röda, vet inte hur mycket det gör men bilen är mycket rappare nu. :twisted:

mvh

Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Det funkar

Inlägg av Martin »

211#Christer Lindström skrev:Hej kompisar, nu kan jag berätta att den där strypventilen funkar, satte den mellan Wg-klockan och magnetventilen, skruvade in den några gånger innan jag blev nöjd, framförallt blev det mycket bättre respons på turbotrycket det kommer nästan direkt vid gaspådrag nu, turbotrycket ökade från att ha laddat c:a 5mm före det röda fältet vid fullt, till att ladda c:a 3mm in på det röda, vet inte hur mycket det gör men bilen är mycket rappare nu. :twisted:

mvh

Chrille
Det är över det röda det roliga börjar.. :wink: Nä, men seriöst så blir bilen mer körbar, kvickare omkörningar osv. Kul att du är nöjd!
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Blog d08cd26
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide cd263b3
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Blog 263b7_5
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Info 18b3d34
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Home Renovations Edinburgh Website

Inlägg av FrankJScott »

In reply to the guy talking about renovation at home, bathroom renovation services near me, painting and renovations, home renovation work, plastering bathroom, renovation home services, home renovations you can do yourself, renovation blogs uk, quality renovation, home renovations for beginners, I highly suggest this awesome home renovations Edinburgh site or ideas to remodel kitchen, home choice renovation, precision renovation, remodeling service, renovation bathroom ideas, bathroom home renovations, bathroom installation, love renovations, transformation renovations, cheap kitchen renos, on top of this helpful hints on home renovations Edinburgh link as well as recommendations for bathroom renovations, renovation uk, commercial renovation services, realm home, commercial space renovation, bathroom renovation schedule, new home bathroom, edinburgh kitchens and bathrooms, renovation offer, property projects, not to mention this updated blog post about flat renovation in Edinburgh link which is also great. Also, have a look at this this hyperlink on flat renovation in Edinburgh site and don't forget creating a bathroom, art home renovation, renowned renovation, residential renovation, commercial renovation services, decoration renovation, kitchen and bathroom services, contact renovations, home renovation how to, home refurbish, as well as this high rated kitchen renovations in Edinburgh tips with company renovation, order of home renovation projects, renovations edinburgh, kitchen renovation materials, new home bathroom, kitchen renovation idea, for home renovation, renovation offer, stages of bathroom renovation, bathroom renovation schedule, for good measure. Check more @ Great Tajir4D Login Website 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide b5_595d
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Tips 08cd263
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst