hjulager

Skriv svar
AloniX
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 mar 2005 18:17
Ort: sollefteå, västernorrland
Kontakt:

hjulager

Inlägg av AloniX »

vad är ett bra pris på ett hjullager från skroten?
vad kostar ett nytt att köpa? :lol:
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Några hundringar skulle man väl kunna betala, tror nypriset på volvo ligger på ca 500-1000 kr.

Men pruta, det är ingen vara det går åt mycket av!

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :D köp för F A N inte ett beg. hjullager dom är ju jättebilliga på typ biltema, Jag menar ett beg lager är ju använt och du vet inte hur långt, så köp NYTT :!: det är jättelätt att byta eftersom du byter allt :P

mvh

Chrille
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Christer!

Biltema
480 86-95 Hjullager Bak ej ABS bak, (2) 998,00 kr

Tycker du det är billigt?

Tjänar du så bra....... :lol:

Det dyra kommer ifrån att det är ett helt nav, är det någon som har koll på vilket lager som sitter i?

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej Jonas, nej jag tjänar inte så bra :shock: tänkte inte på att det va 300:- billigare om man har ABS men jag tycker ändå inte att man ska sätta i ett gammalt lager och 998:- är ju ändå inte så mycket om man betänker att ett lager håller många tusen mil :!: jag menar att om man köper däck och snygga fälgar så är det inte många som tycker att ett par tusen/hjul är mycket 8) men lagret syns ju inte som hjulen, det går säkert att få tag på lösa lager till en betydligt billigare summa och har man sen tillgång till en press så är det inte så svårt att byta, har för mej att jag sett på en tidigare fråga här på sidan villket lager det är men annars finns ju möjligheten att pressa ur det gammla och på det ska det stå ett nummer som en lagerfirma kan ta fram ett likadant med hjälp av. Lycka till och hittar du rätt lagernummer så låt oss andra veta det är säkert många andra som också vill tjäna en slant och gärna gör jobbet sjäv :P

mvh

Chrille
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hallå Chrille!

Skojar lite med dig! Men kör man en gamma sunkig bil så tycker jag det duger gott med delar från skorten, även om jjag i princip håller med dig.

Det är ju helheten som är viktig, har man kört 25000 mil med bilen o den är lite rostig skulle man egentligen behöva byta karossen då den slits framför allt i alla punktsvetsar.

Mvh Jonas
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Hej alla!
Jag har inte fått klart för mig om vi pratar om hjullager fram eller bak.
För ca 10 år sedan bytte jag bakhjulslager på min ES87. Detta innebar att jag ersatte det integrerade lagret i bromsskivan med ett nytt nav och ny bromsskiva (bromsskivan var omöjlig att svarva till inom toleranserna). Detta fungerar bra än idag.
Framhjulsagren går inte att få bort utan att förstöra lagret.
I januari detta år bytte jag ett framhjulslager.
Lagret kostade på Bilia kr 200:-. Det billigaste alternativet på marknaden!
Reservdels nummer 3454197.
Så mitt förslag: Inga begagnade delar utan sätt in ett nytt lager om det gäller framhjulet. Min ES87 har idag rullat ca 37000 mil.
Esko :)
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Baknav talar vi om.
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Byte kaross????
om man ska byta kaross är det väl pga av rosten ;)
Hade det bara varit för taskiga punktsvetsar så är det ju ett lätt åtgärdat problem. När man bygger rally bil så slipar man ner skarvar och helsvetsar karossen. Helt ärligt så gör jag hällre detta än byter EN skärmkant. Är inte någon höjdare på att få sånt snyggt, med spackling och lack och hela den biten. Helsvetsa karossen däremot syns inte. Ut med all inredning bara och slipa bort färg, fram med MIGen och så en bra 2komponents grundfärg som penslas på. Tillbaka med inrededningen och voíla en ny styv kaross. Synd bara att det fortfarande är rost i skärmkanterna...... och dörrarna och under bagage rumsmattan och stötfångarfästen, och hela stötfångarbalken och....SUCK
Finns det ingen lagom fin bil UTAN rost??
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Som sagt, ska man nu klaga på beg baknav så bör man nog tänka över hela bilens status och skick.

Som du sade Peter så gör rost och rörelser sitt med karossen.

Mvh Jonas
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Site 3d34d08
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster