spärr i motorn?
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 29 jun 2006 23:27
- Ort: Gävle
- Kontakt:
spärr i motorn?
upptäckte något kostigt idag när ja skulle gasa ur min pärla lite. den går till 140 sen tar de stopp, den kommer inte nå högre ifart, fast den varvar bara 4000 där. nån spärr eller va kan de vara?
för den borde väl kunna vara mer än så? och har för mig de står att de ska gå att köra 190 orginal.
för den borde väl kunna vara mer än så? och har för mig de står att de ska gå att köra 190 orginal.
480ES 1987 silver - under construction
-
- Inlägg: 595
- Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
- Ort: Stockholm, Kista
- Kontakt:
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 29 jun 2006 23:27
- Ort: Gävle
- Kontakt:
nepp
skit mysko, ja hade plattan i botten, kände att den borde ha mer att ge, den var skit pigg före och sen bara ... så låg den kvar där, ville inte öka mer i fart =/ men har för mig att ja vart upp i mer tidigare, men är inte säker på de.
480ES 1987 silver - under construction
-
- Inlägg: 491
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 29 jun 2006 23:27
- Ort: Gävle
- Kontakt:
ok
va kan de va för fel då? de känns precis som om någon bara lagt in en spärr, men antar att de förmodligen inte är så.
men hur kollar man de?
iofs ska ja kankse byta motor totalt nu i vinter. men ändå.
men hur kollar man de?
iofs ska ja kankse byta motor totalt nu i vinter. men ändå.
480ES 1987 silver - under construction
- 211#Christer Lindström
- Inlägg: 629
- Blev medlem: 28 jan 2004 19:57
Hej jag va med om ett liknande fel på min förra 480t, helt plötsligt när jag trampade plattan i mattan så kändes det som om det tog tvärstopp den ville inte varva ur ordentligt, min första tanke var ju att nu har jag bränt turbon men när jag kom hem så såg jag att det hängde något ur avgasröret, vid närmare koll visade det sej att det var dämpmaterial som täppt till utblåset på röret pga. att dämparen rostat sönder innuti, så med en grov ståltråd med en krok på i ändan och med motorn igång så lyckades jag att få ut det mesta ljudet blev ju lite högre men bra gick den efteråt en annan sak som kan inträffa om du har katalysator på bilen är att cellkakorna i den lossnar och täpper till så att avgaserna inte kommer ut ordentligt. Visst går dom fortare än 140 även om det är en ES, min gamla 440glt vinterbil gör lätt över 170 och 480in visserligen en turbo med uppställt ladd har jag hittills varit uppe i 200 med och då fans det kvar
mvh
Chrille
mvh
Chrille
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
luftfilter som är igensatt, kass tempgivare, dålig kompresion.
kamrem soms uttit på länge och slackat lite alt, inte 100% rätt monterad kan göra att kammen ligger fel. men det märks främst på 16v motorer med justerbara kamdrev så de är väl lite långsökt.
kamrem soms uttit på länge och slackat lite alt, inte 100% rätt monterad kan göra att kammen ligger fel. men det märks främst på 16v motorer med justerbara kamdrev så de är väl lite långsökt.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 5584
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
Top Product Tips
Please try Google before asking about Best Product Info ce18b3d
-
- Inlägg: 5584
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
High Rated Product Tips
Please try Google before asking about Useful Product Tips 5d19b17
-
- Inlägg: 5584
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
New Product Website
Please try Google before asking about Excellent Product Blog 8cd263b
-
- Inlägg: 5584
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
High Rated Product Guide
Please try Google before asking about Awesome Product Website d263b7_
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster