BYTE AV RADIO??????

480Alex
Inlägg: 56
Blev medlem: 30 okt 2006 14:23
Ort: Uppsala
Kontakt:

BYTE AV RADIO??????

Inlägg av 480Alex »

Jag ska byte radio in min snart, och då undrar jag hur ska jag gå till väga och finns det "ISO-Kablage" bakom stereon från början eller måste man sätta dit det själv? men jag tror inte det ska behövas på för jag tror inte att det är original stereon som sitter i nu men jag är inte säker och det är Philips Bandstereo, men som sagt så är jag inte så säker på saken... :roll: :shock: [/b]
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Du ser på radion om det är volvo orginal för då står det volvo på den :shock: orginalradion har isokopplingskontakt och det finns adaptrar till dom flesta apparater på biltema. Hur det ska kopplas kan du se undet mektips på ISO-koppling, det kan ju vara bra att veta vart kablarna går till ifallatt nån "klåfingrig" :cry: har varit där och knippsat :? Lycka till :D

mvh

Chrille
480Alex
Inlägg: 56
Blev medlem: 30 okt 2006 14:23
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 480Alex »

Mycket stort Tack för tipsen, ska kolla under den där rubriken som du beskrev :!: :?:, men det står inte volvo på den stereon som sitter i min 480 utan det står bara "Philips" på den och att det finns ISO-kontakter på Biltema, visste jag redan men tack tipsen ändå, jag köpte faktiskt en ISO-kontakt därifrån när jag hade en Volvo 244 DL 79:a med original stereo men sedan ville jag byte till en CD/Mp3-stereo och då var jag tvungen att byta till ISO-koppling, visst finns det beskrivet i "HAYNES" handbok hur man monterat bort/tillbaka stereon i monteringshålet???
480Alex
Inlägg: 56
Blev medlem: 30 okt 2006 14:23
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 480Alex »

Skulle nån kunna skicka en bild på hur en original stereo kan se ut?, jag har aldrig sett hur en sådan ser ut.
480Alex
Inlägg: 56
Blev medlem: 30 okt 2006 14:23
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 480Alex »

Skulle även nån kunna ge mig en förklaring om hur man byter högtalarna i dörrarna??? :shock: :roll:
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Högtalarna sitter ju i dörrarnas paneler. Det är 5,25" storlek och det brukar passa med rejälare ex MDS. Ev mindre justering kan behövas. Bra mycket bättre ljud kan iaf åstakommas med denna storlek.


Demontera kåpan runt dörröppningshandtaget, lirkas ut i bakkant (vik ut dörröppningshandtaget) och dra den sedan bakåt, utåt.

Demontera klädseln, den sitter med klips i ovankant, bara att lossa, vik ut panelen och lyft den uppåt.
Lossa samtliga skruvar 3 stora + 2-3 st små.

Demontera kåpan till högtalarna, lossa sedan 2 skruvar.

Demontera hela panelen, genom att lyfta den uppåt i fönstrets riktning.

I nederkant kan du sedan se panelens "slide in" klipps, 3 st.

Högtalarna sitter fast bakifrån med hjälp av facket.

Mvh Jonas
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster