oljetemp
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
oljetemp
måste fråga om oljetemp i färdatorn när jag köpte volvo 480 då fungerade den inte den visade cold.. men för ca 1vecka sen fungerade den hur bra som
helst men i dag var det samma fel visade bara cold
vad är fel är det glapp i temp givare var sitter den??
tack på hörhand
helst men i dag var det samma fel visade bara cold
vad är fel är det glapp i temp givare var sitter den??
tack på hörhand
VOLVO V40 1,6SE - 00/röd
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
tack jonas.Mogge skrev:Hej!
Oljetempen sitter i sumpen, nedstucken bredvid oljefiltret. En fyrkantig kontakt.
Mvh Jonas
jag kollade det är det den som sitter till vänster om oljefiltret sett framifrån? med en kontakt
eller är det den som är under oljefiltret svår att se.
mvh christer
VOLVO V40 1,6SE - 00/röd
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Hej!
Nu är jag osäker på hur just denna kontakten sitter fast, men troligen sticker du in ett smalt verktyg framifrån kontakten för att lossa låstungan. Detta verktyf finns att köpa men det går bra med en omslipa liten skruvmejsel. Fördelen med att ta ut kontakten är att man kan löda på kabeln och sedan få krympslang runt för kabeln skall egentligen ha två fästpunkter.
Kontaktpressningen sker mellan kardeler (ledarna) och kontakten. Avlastpressning mellan höljet och kontakten, detta för att du ska få böj och vibrationsskydd för kabeln, så kardelerna inte bockas av.
Överkurs? Ja jo nog. Det räcker säkert att löda och sedan sätt ett buntband runt för att stabilisera alla kablarna.
Mvh Jonas
Nu är jag osäker på hur just denna kontakten sitter fast, men troligen sticker du in ett smalt verktyg framifrån kontakten för att lossa låstungan. Detta verktyf finns att köpa men det går bra med en omslipa liten skruvmejsel. Fördelen med att ta ut kontakten är att man kan löda på kabeln och sedan få krympslang runt för kabeln skall egentligen ha två fästpunkter.
Kontaktpressningen sker mellan kardeler (ledarna) och kontakten. Avlastpressning mellan höljet och kontakten, detta för att du ska få böj och vibrationsskydd för kabeln, så kardelerna inte bockas av.
Överkurs? Ja jo nog. Det räcker säkert att löda och sedan sätt ett buntband runt för att stabilisera alla kablarna.
Mvh Jonas
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Hej JonasMogge skrev:Hej!
Nu är jag osäker på hur just denna kontakten sitter fast, men troligen sticker du in ett smalt verktyg framifrån kontakten för att lossa låstungan. Detta verktyf finns att köpa men det går bra med en omslipa liten skruvmejsel. Fördelen med att ta ut kontakten är att man kan löda på kabeln och sedan få krympslang runt för kabeln skall egentligen ha två fästpunkter.
Kontaktpressningen sker mellan kardeler (ledarna) och kontakten. Avlastpressning mellan höljet och kontakten, detta för att du ska få böj och vibrationsskydd för kabeln, så kardelerna inte bockas av.
Överkurs? Ja jo nog. Det räcker säkert att löda och sedan sätt ett buntband runt för att stabilisera alla kablarna.
Mvh Jonas
skulle kunna ta en bild på det men kan inte läggä ut bilder här har försökt
vet ej hur det går till.
mvh christer.
VOLVO V40 1,6SE - 00/röd
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
- DJ.fisk
- Inlägg: 131
- Blev medlem: 28 okt 2006 18:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
- christer.d
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 21 maj 2008 21:40
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
ja det lät högt min ligger runt 80- 90 graderDJ.fisk skrev:Ca 0 - 30 grader högre än vattentemp på min iaf. Dvs 90 - 120 grader. Beror på hur kreativt man kör Tror färddatorn anser att det är för varmt vid 150 grader? Kolla instruktionsbokenmen vad är normal oljetemp vid varm motor i grader?
vid körning runt 100-120km
VOLVO V40 1,6SE - 00/röd
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster