bilbesiktningen

Användarvisningsbild
jimmi
Inlägg: 422
Blev medlem: 20 sep 2004 17:11
Ort: Helsingborg
Kontakt:

bilbesiktningen

Inlägg av jimmi »

Var idag och besiktade min året om bil och den gick igenom. Jag och besiktningsmannen pratade en massa bilar och det var trevligt. så sa besiktningsmannen " ja på denna bil skruvar man ju inte mycket"
Då sa jag att jag hade en annan bil också. Volvo 480 som skulle besiktigas till våren då sade han " nä inte en sådan då ska jag ta semester så jag slipper den hahaaha!!!! "

jaha, vissa bilar är inte lika uppskattade som andra. :?


// j
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Re: bilbesiktningen

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Häromveckan var jag och besiktigade (första besiktning) min tre år gamla Toyota Corolla. Pratade naturligtvis med besiktningsmannen och berättade att jag har en 480 ES87.
Han såg närmast förskräckt ut och berättade att han jobbat på Bilia när denna modell lanserades. De hade aldrig någonsin tidigare haft så mycket fel på någon modell. När jag frågade vad som brukade krångla blev svaret "ALLT".
Nåväl 480 är besiktigad och inregistrerad. Allt fungerar till 100%.
Jag upplever inte att jag haft många problem de senaste tjugotre åren. Det mesta arbetena har varit av typen normalt slitage. 480:n har aldrig under mitt ägande ( när jag köpte bilen 1987 hade den rullat knappt 1000 mil) varit på verkstad utan alla jobb har utförts i hemmagaraget.
Det är förvisso något speciellt med en 480. :wink:
Esko
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: bilbesiktningen

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej

Vad glad jag blir att se att DU är med oss fortfarande eftersom jag anser att du nog är den ända riktiga "VETERAN" här och då menar jag att du har ju säkert haft 480 längre än någon här på forumet och jag älskar din sida med dina mektips och samtidigt så saknar jag din kunskap om dessa bilar som du ju alltid har delat med dej av tidigare :mrgreen: så jag hoppas att du är tillbaka nu och kan delge oss andra av din kunskap om dessa speciella bilar.

Vågen för Esko som jag ändå tycker är våran 480-GUD :lol:

Jag kan lova dej Esko att ALLA här på klubbsidan har och har haft nytta av din kunskap om dessa bilar och är GLADA om du vill fortsätta med att delge oss ditt stora kunnande :mrgreen:

Du är åtminnstånde min stora 480-gud :mrgreen:
Chrille
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Re: bilbesiktningen

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Chrille!
Tack för dina vänliga ord.
De är säkert överdrivna, men TACK.
Jag har under alla år följt forumet och när jag hittar något "nytt" så brukar jag komma med ett inlägg om jag har något nytt i ämnet. Naturligtvis har jag säkert missat många inlägg.
Många frågor som dyker upp har redan behandlats på forumet. Här brukar jag inte svara utan är mest förvånad att frågeställaren inte kollat tidigare inlägg.
ES87:an fungerar till 100% så det finns inga nya "fel" att rapportera så av naturliga skäl inga rapporter.
DET ÄR NÅGOT SPECIELLT MED EN 480.
Esko
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster