Andra motorer

Skriv svar
Danne

Andra motorer

Inlägg av Danne »

Tja

Nån som vet någon som har byt motor i en 480 till typ en T5 motor eller något liknande, skulle vara kul och höra vad folk har gjort =).

ha det
yo84
Inlägg: 149
Blev medlem: 03 apr 2004 11:05
Kontakt:

Inlägg av yo84 »

Finns en kille som har klämt ner en T5 motor 8)
Snart ska den finslipas! :)
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

finns en kille som har skisser på en liten v8 och en annan som bygger ner en renault v6 med dubbelturbo, men i sverige har jag bara hört talas om en 850 turbo som var till salu för ett tag sen.
Bilagor
IMG_0444.jpg
IMG_0446.jpg
IMG_0444.jpg
IMG_0447.jpg
Gäst

Inlägg av Gäst »

Får man verkligen i en femma utan att modifiera hela fronten?? Använder han ä´ven T5:ans låda??

Själv har jag däremot funderingar på en T4 motor i min 440!!

Finns det någon sida med mer info om den där 480 T5:an????
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Verkar mer o mer som 480n går samma väg dit nästan alla PVs, Amazoner och 164or har fått åka.......... :(
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej, vadå går samma väg som alla gamla PVs osv. :?: Om man vill bygga om och trimma sin bil ser jag knappast något fel i det :shock: det innebär ju att alla som vill hålla sina bilar i orginal blir färre och i framtiden mer värda :) , för övrigt kan det ju vara kul att ha en motor som martchar bilens sportiga utseende, man behöver inte bli nån sån där orginalfanatiker det finns det tillräckligt av i veterankretsar, såna där som renoverar och renoverar tills bilen är finare än när den lämnade fabriken och ändå hävdar att den är orginal, tröttsamma typer :( , nej man ska ha kul när man har en kul bil :D , Meka på och ha roligt och dela gärna med er av era erfarenheter på den här sidan, har själv trimmat min turbo lite och inte tycker jag att den blev sämre för det :lol:

mvh

Chrille
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

211#Christer Lindström skrev:Hej, vadå går samma väg som alla gamla PVs osv. :?: Om man vill bygga om och trimma sin bil ser jag knappast något fel i det :shock: det innebär ju att alla som vill hålla sina bilar i orginal blir färre och i framtiden mer värda :) , för övrigt kan det ju vara kul att ha en motor som martchar bilens sportiga utseende, man behöver inte bli nån sån där orginalfanatiker det finns det tillräckligt av i veterankretsar, såna där som renoverar och renoverar tills bilen är finare än när den lämnade fabriken och ändå hävdar att den är orginal, tröttsamma typer :( , nej man ska ha kul när man har en kul bil :D , Meka på och ha roligt och dela gärna med er av era erfarenheter på den här sidan, har själv trimmat min turbo lite och inte tycker jag att den blev sämre för det :lol:

mvh

Chrille
Har du trimmat din 480 så visst det är helt ok så länge det sitter en originalsnurra i den.
Men när folk börjar bygga sönder skiten tycker JAG att det börjar gå för långt.

Skulle vilja se mer människor som vill vårda denna enda BIL som Volvo har lyckats tillverka.
Men den får nog gå samma resa som dem jag beskrev ovan.......till skroten när folk har kört skiten ur dem.

Får jag nu det jobbet jag hoppas på kommer jag att köpa en 480 varannan månad.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ingen som har någon info om kilen som gjort det???? eller vet hur man får tag i honom!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bilen med T5 motor var avsedd för racing/rally och var/är duktigt modifierad i karossen/torpeden.
Gäst

Inlägg av Gäst »

juste det..... ingen gatbil alltså!!!

Vart finns bilen då???
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster