Bilder på forumet

020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Bilder på forumet

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Bilder på forumet.
Vid ett flertal tillfällen tidigare har jag länkat bilder till någon artikel/kommentar jag skrivit på forumet. Länken till bilderna har jag lagt på URL:adresser jag själv haft tillgång till. Jag har i dagens läge observerat att länkarna inte gäller på grund av påtvingade byten av bredbandsleverantör.
Min fråga i dag är:
För att lägga in en bild på 480-sajtens webleverantör ( jag hoppas då att bilden inte försvinner), hur ska man göra?
1 Bilden finns i min dator i JPG-format.
2 Hur laddar jag upp denna bild till 480-sajtens webleverantör?
3 Hur länkar jag sedan bilden till en eventuell artikel eller kommentar?
Tacksam för detaljerad info.
Esko
404 Mikael
Inlägg: 65
Blev medlem: 30 dec 2009 12:33
Kontakt:

Re: Bilder på forumet

Inlägg av 404 Mikael »

Hej Esko,
För att ladda upp bilder trycker man på [Img] i listen med knappar över det fält du skriver inlägg i. Sedan väljer du vart bilden ligger på din dator. Dock tror jag det krävs att man gjort minst 10 inlägg innan man får lägga upp bilder, men det är väl inget problem i ditt fall.

Lycka till!
/Micke
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: Bilder på forumet

Inlägg av *Brådhis* »

404 Mikael skrev:Hej Esko,
För att ladda upp bilder trycker man på [Img] i listen med knappar över det fält du skriver inlägg i. Sedan väljer du vart bilden ligger på din dator. Dock tror jag det krävs att man gjort minst 10 inlägg innan man får lägga upp bilder, men det är väl inget problem i ditt fall.

Lycka till!
/Micke
Säker på detta? IMG-taggarna är ju en BB-kod som forumet använder för att visa bilden och det som ska dit mellan dom är ju en länk till bilden.

Däremot står det, under rutan där man skriver inlägget, "Ladda upp en bilaga". Och det misstänker jag starkt att man kan använda till att ladda upp bilder...

Annars har väl 99,9% av alla internetleverantörer så att man får ett visst utrymme ihop med sitt abonnemang? Varför inte bara använda det?

//Brådhis
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Re: Bilder på forumet

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Tack för tipsen.
Ska prova vid tillfälle.
Esko
404 Mikael
Inlägg: 65
Blev medlem: 30 dec 2009 12:33
Kontakt:

Re: Bilder på forumet

Inlägg av 404 Mikael »

Tack för feedbacken, jo, det verkar ju onekligen vara så att [img] bara är för att länka. Tyckte jag fick upp en ladda upp fil ruta när jag testade tidigare, men måste ha sett i syne.

Jag testar "ladda upp bilaga", samt "placera inom inlägget" på en 480 testbild här nedan, om det fungerar då vet vi säkert att det är så man ska göra!
Testbild
Testbild
Mikael
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster