2012...

Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

2012...

Inlägg av Christer Nilsson »

...börjar sjunga på sista versen. Det har börjat snöa på många håll redan och det är hög tid att ställa in sommarbilarna i ide.
Äntligen har jag blivit klar med mitt tillbygge med foder, lister och annat pyssel som annars kan dra ut på tiden(ibland längre än vad själva byggtiden var). Det blev på 60m2 med plats till 66, 343 och två 480. Värme är självklart framdraget och en och annan möbel har burits in. Nu ska det upp lite pynt på väggarna oxå...

Lite pyssel med bilarna blir det under vintern. En packbox läcker på den blåa. Oljebyte på automatlådan på den gröna ska fixas. Nytt avgassystem på den oranga. Kanske laga lite rost på den vita när arbetslusten blir alltför påträngande...!

Året har väl annars mest bjudit på regn, regn och åter regn! Så lite som jag har kört med bilarna i år har jag inte gjort sedan vi bildade klubben 2000... Jag skulle även målat om huset och var man inte tidigt ute som en kompis och kollega var så regnade det bort! Han målade redan i maj och då hade jag inte köpt färg ens...

Vad gäller klubben så håller vi en låg profil numera jämfört med för några år sedan. Efter att ha skrivit tidning och varit väldigt engagerad i klubben så har jag tappat en del av stinget. Jag hoppades att andra skulle ta över tidningen men så blev det tyvärr inte. Andra medlemmar har bildat familj och har lite annat pyssel för sig några år framöver så att det känns som att klubbens status kommer att vara status quo en tid framöver. Med ett begränsat antal klubbmedlemmar så är det ju svårt att hitta eldsjälar men historien har ju trots allt visat att det händer när man minst anar det och då är jag och mina styrelsekollegor redo med trevliga arbetsuppgifter som hör en bilklubb till! Våra förmånliga försäkringar i MHRF är en sparbössa både för våra 480 och andra ev. entusiastbilar som vi har i våra garage. Almanackan kommer ut i vanlig ordning innan jul varje år. Våra skitsnygga kaffemuggar finns det fler av till kaffet(eller vad man nu dricker) under den kalla vintern!

I november ska vi ha styrelsemöte hemma hos mig. Då brukar vi passa på att äta gåsamiddag på det lokala gästgiveriet med svartsoppa och äppelkaka som är så gott!
Hoppas alla får en bra vinter och krånglar det med våra bilar eller något annat händer så syns vi här...
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: 2012...

Inlägg av *Brådhis* »

Både tråkig och rolig läsning. Tråkigt att klubben lever en lite slumrande tillvaro, men samtidigt roligt att det inte är synonymt med nedläggning!

Jag skulle gärna säga att jag vill hjälpa till med klubben, men som livet ser ut just nu har jag tyvärr inte tiden. Hinner knappt ens tvätta bruksbilen. Och min stackars 480 har bara rullat tur och retur till Bilprovningen i år... Men finns det nå´n liten syssla som inte äter alltför mycket tid så får ni gärna höra av er.

Hursomhelst borde vi klubbmedlemmar verkligen se till att ha en rejäl 480-träff nästa år. Iaf jag tycker det vore riktigt trevligt att få vimla runt med 480-folk i en miljö full av 480... :wink: Finns det från styrelsens håll planer på något dylikt månntro?

//Brådhis
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Re: 2012...

Inlägg av Christer Nilsson »

Nja, det blir nog de sedvanliga träffarna även till nästa år.
Den träffen som ligger mest rätt till för styrelsen och några medlemmar utöver den är ju Tjolöholm.
Tidningen Klassikers 80-talsträff är ju inte heller fel men där är det ganska tunt med 480...
En tur till Ronneby resp Öland blir det också. Nostalgia anordnar den träffen och sedan bor kassören på Öland så där finns ju en självklar koppling.
Har du någon bra idé på träff så får du gärna höra av dig!
Anordna en separat 480-träff är jag tveksam till då det krävs mer arbete och engagemang än på en redan existerande träff...
Det finns ju däremot veckoträffar över hela landet där man via forumet eller facebook kan snacka ihop sig och träffas några stycken i all anspråkslöshet över en fika eller nåt!
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster