Endast EN annons på blocket.se...

*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Endast EN annons på blocket.se...

Inlägg av *Brådhis* »

Ja... Vad händer egentligen? För några år sedan kryllade (nåja...) blocket.se av 480, men idag finns endast EN annons. På en smutsig 35000-milad pjäs för 4000:-...

//Brådhis
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Endast EN annons på blocket.se...

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :D
Ja vad vet man? Kanske det va en som tyckte att nu ska jag köpa upp alla 480-isar som finns i Sverige, eller så gick Blockets tremånadersregel in utan att bilarna blivit sålda :shock: men som du påpekar *Brådhis* så blev det väldigt tunt med dom och dom som ligger där verkar ju inte vara i sitt bästa skick.
Själv så tycker jag att dessa bilar är totalt undervärderade och dom som uttalar sej om att den där modellen är ju bara skit eftersom den första serien hade en massa barnsjukdomar och som dom flesta andra bilmärken fortfarande har på nya modeller, jo dom som uttalar sej ja dom har ju aldrig ägt, kört eller har någon som helst erfarenhet av denna underbara bilmodell utan dom bara baktalar modellen pga. att dom sk. motorjournalister som fick testa denna nya framhjulsdrivna Volvo körde skiten ur en helt ny Volvoera och som vi idag ser resultatet av, finns ju inga nya bakhjulsdrivna Volvo längre och alla nya har ju det 480-in hade i ny elektronik osv.
Ja det här kan jag tjata mej trött på eftersom jag VET att denna modell INTE är skit alls utan minst lika bra som något annat bilmärke kunde prestera på den tiden.
Jag tror att dom flesta "skitsnackarna" faktiskt vände sej emot att Volvo började att tillverka framhjulsdrivna bilar och som dessutom tillverkades i Holland (och där vet ju alla att alla röker på) :roll: så då blir ju bilarna bara skit!!!!

ELLER???
Chrille
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Re: Endast EN annons på blocket.se...

Inlägg av Christer Nilsson »

Ligger i mycket i det!
Det känns som att det var en ideologisk fråga på den tiden när alla andra Volvomodeller var bakhjulsdrivna med motor på längden.
Ska väl erkänna att jag också var en ivrig förespråkare för bakhjulsdrift i mitten på 80-talet :oops:
Min erfarenhet av framhjulsdrivna bilar bestod av en fullastad Renault 12 som jag var fyllechaffis i kring 1985... :lol:( i vinterväglag...)
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Site 7_595dd
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide 4d08cd2
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog 3d34d08
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Info cd263b4
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster