Slippa skjutsa grejor

Här kan ni lägga in mektips som ni har gjort på era bilar
Antonol
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 aug 2009 19:35
Kontakt:

Slippa skjutsa grejor

Inlägg av Antonol »

Mitt tips för er som vill slippa resväskan. Hamnar tyvärr på mer än vad jag betalade för bilen i kostnader, men det kittlar fint när man vrider på.

Bild
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: Slippa skjutsa grejor

Inlägg av Sheba »

Byggt den själv? Hur blir resonansen i lådan av 6-9'orna ovanpå? Störs de inte av det?

Nice bygge i alla fall. :D
Antonol
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 aug 2009 19:35
Kontakt:

Re: Slippa skjutsa grejor

Inlägg av Antonol »

Har hittils inte upplevt något negativt av att de delar låda. Det är en tvåkammarlåda som jag byggt själv och anpassat efter bilens bagage. Själva bilen i sig värnar om riktigt trevligt ljud då det är så öppet. Tillsammans med de fyra nya 5,25" i kupén låter det helt underbart för en liten peng :)
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: Slippa skjutsa grejor

Inlägg av Sheba »

Jag har bagaget till att kunna lasta när det behövs, så i nuläget har jag följande 8" aktiva basrör i min bil:
Bild

Får precis plats att ha stående riktat rakt fram fastsatt med kardborrband och sitter som en sten och tar upp en tredjedel av utrymmet i bagaget, resten kan jag lasta i. Den låter faktiskt otroligt mycket om man vrider på med tanke på att det är byggt med ett löst pumpmembran som kan slå på 8cm om jag minns rätt. Nu lyssnar jag inte på dunk-dunk utan skrål-skrål-musik för det mesta, vilket inte kräver ett lika stort tryck som dunk-dunk. ;)

Det ska införskaffas Rockford Fosgatehögtalare till dörrarna med softdome-diskanter som jag kan sätta vid rutan och byta ut de JBL-diskanter jag har sittande där idag. Funderar även på att byta diskanterna i dörrarna med Fosgate softdomes. Ska även installera ett par högtalare till passagerarna bak och allt ska drivas av ett Fosgate 4-kanals slutsteg som jag tänkte montera i bagaget på någon vänster. Förutom basröret som har eget steg. Kommer låta kanon när jag är klar och är alldeles utmärkt för mina behov. :)

Får fixa en bild på hur det ser ut i dagsläget.
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Blog cd263b5
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Site 171d3b1
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Guide b171d3b
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster