Fräscha upp skinnstolar.

Här kan ni lägga in mektips som ni har gjort på era bilar
Användarvisningsbild
jimmi
Inlägg: 422
Blev medlem: 20 sep 2004 17:11
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Fräscha upp skinnstolar.

Inlägg av jimmi »

Som alla vet så skall man sköta sina skinnsäten i bil, samma som man sköter sin skinnsoffa om man har en.
Men oftast har man varit lite slarvig med detta och då uppstår gärna sprickor i skinnet.
Förutom den vanliga tvätt och mjukgöranade/UV-skyddande produkterna som man anv så har jag även förgat in mina stolar för att få en "ny" look.
Förberedelser: Åk till din lokala skinnexpert som lagar gamla skinn soffor och dyl. Ta med ett färg prov. Tex bakre stolens rygg. Låt firman blanda upp en blandning grå samt en svart och du måste ha en sk lack som binder färgen.


1/ Börja med att tvätta av stolarna med ett medel som är till för skinninredningar.
2/ Stryk på ett tunt lager med svamp på de berörda ställena eller hela områden.
3/ Torka och polera av med bomulls tyg eller trassel. Ganska så snart efter appliceringen så det bara blir färg i sprickorna/ skavankerna. Färgen som skinnfirman kan blanda blir inte 100% så man vill inte färga in stolarna bara fräscha upp dom.
4/ Gör stol för stol sen kan du börja med att applicera lacken. Den är lite svårare för man vill inte få ränder. Försiktigt i tunt lager den skall bara låsa färgen så man får prova sig fram till en fungerande taktik. Jag torkade av min efter strykning då lacken bara skulle in i sprickorna och binda där.

Bild

Bild



:D
// jimmi
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Tips 1_595dd
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Guide d34d08c
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog b3d34d0
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster