Ac lagt av

Skriv svar
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 dec 2005 00:59
Ort: Malmö
Kontakt:

Ac lagt av

Inlägg av #334 / Stiffe »

Hej

Min Ac har lagt av på min 95a 2.0 , trodde först att det bara var att fylla på , när jag var hos min kylkille idag för att fylla på så konstaterade han att kompressorn inte startar ? hittade inga säkringar som var sönder , han tror det är ett elfel nånstans , Tacksam om någon som har något tips på vad man bör felsöka
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Det finns ju låg och högtryckskontakt som måste vara fungerande för att AC:n ska starta.

Kolla gärna elschema under EU klubbens hemsidan (downloads)

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 dec 2005 00:59
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av #334 / Stiffe »

Mogge skrev:Hej!

Det finns ju låg och högtryckskontakt som måste vara fungerande för att AC:n ska starta.

Kolla gärna elschema under EU klubbens hemsidan (downloads)

Mvh Jonas
Tackar för svaret , Ok hur kollar man det lämpligast ?
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Prova lägg spänning på direkt på magneten, får du kylning så är det styrningen som är defekt.

Min fråga är ändå, har du tryck tillräckligt i systemet? Om du har för lite så slår inte kompresson till, då lågtryckskontakten bryter.

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 dec 2005 00:59
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av #334 / Stiffe »

Jag har kollat med att lägga spänning på Kompressorn och den funkar , där är ingen spänning fram så något gör att det är spänningslöst , har kollat relät och det är Ok , får kolla igen med kylkillen så där är tillräckligt tryck som du skriver , Tack igen :D
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Får du kyla om du lägger spänning på magneten? Om inte=lågt tryck eller annat fel.

Känn på rören, högtrycksröret ska bli kallt när kompresson jobbar.

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 dec 2005 00:59
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av #334 / Stiffe »

Jag har nu kollat alla tryckgivare och tempvakter genom att bygla dom en och en och kommit fram till att det är en tryckvakt som sitter på kompressorn som inte funkar , byglar jag den så går kompressorn igång och även kylarfläkten vilket är rätt väl , dock får jag inte nån speciell kyla men det kan bero på att det fattas gas , enligt kylkillen körde han upp trycket så mycket han vågade så det borde inte vara problemet enligt honom , men för att fylla på tillräckligt med gas måste kompressorn gå , och ska jag nu byta givaren försvinner väl den gas som finns kvar , jag beställer en ny givare
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Låter ju onkekligen som lite gas. Som sagt så bör ju systemet jobba när man fyller. men byt givaren och testa helt enkelt.

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Inlägg: 56
Blev medlem: 02 dec 2005 00:59
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av #334 / Stiffe »

Mogge skrev:Hej!

Låter ju onkekligen som lite gas. Som sagt så bör ju systemet jobba när man fyller. men byt givaren och testa helt enkelt.

Mvh Jonas
Ja är nu beställd , dyker upp om en vecka ca , fortsättning följer , tack så länge :)
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
real
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jul 2004 09:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ac lagt av

Inlägg av real »

Väcker en gammal tråd.

Jag tänkte försöka se om jag kan få igång AC´n i min -92:a, men undrar var dessa tryckvakter etc sitter.
Trycket i systemet verkar vara tämligen lågt, då det knappt pyser när jag trycker på ventilen.

Någon som har bra förklaring eller bild på lämpliga ställen att felsöka så vore jag tacksam.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Ac lagt av

Inlägg av 211#Christer Lindström »

En -92:a har väl tyvärr "fel" kylmedel för att få den påfylld såtillvida den inte är konverterad.
Chrille
real
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jul 2004 09:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ac lagt av

Inlägg av real »

211#Christer Lindström skrev:En -92:a har väl tyvärr "fel" kylmedel för att få den påfylld såtillvida den inte är konverterad.
Den är inte konverterad, men jag funderar på att köpa ett AC refill-paket och göra det själv, men skulle vilja vet hur jag kan testa så att kompressorn fungerar bl.a innan.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Ac lagt av

Inlägg av 211#Christer Lindström »

real skrev:
211#Christer Lindström skrev:En -92:a har väl tyvärr "fel" kylmedel för att få den påfylld såtillvida den inte är konverterad.
Den är inte konverterad, men jag funderar på att köpa ett AC refill-paket och göra det själv, men skulle vilja vet hur jag kan testa så att kompressorn fungerar bl.a innan.
Svaret har du ju tidigare i tråden. Du får bygla den för att se om den hoppar igång:
Chrille
real
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 jul 2004 09:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ac lagt av

Inlägg av real »

211#Christer Lindström skrev:
real skrev:
211#Christer Lindström skrev:En -92:a har väl tyvärr "fel" kylmedel för att få den påfylld såtillvida den inte är konverterad.
Den är inte konverterad, men jag funderar på att köpa ett AC refill-paket och göra det själv, men skulle vilja vet hur jag kan testa så att kompressorn fungerar bl.a innan.
Svaret har du ju tidigare i tråden. Du får bygla den för att se om den hoppar igång:
Jo, men _var_ hittar jag dessa ställen att bygla för att testa vilka komponenter som fungerar. Det var frågan :?
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Site 9b171d3
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Updated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Site d263b7_
FrankJScott
Inlägg: 4009
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Guide 19b171d
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster