Backspegel

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Backspegel

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej
Ja jag har ju på något vis förlorat kåpan på min högra backspegel. Eftersom det är en -94 så är ju speglarna mindre en på dom tidigare modellerna, vet inte riktigt när dom bytte.
Nu undrar jag om någon här vet hur man bäst kan plocka bort en kåpa utan att ha sönder vare sej den eller spegeln?
Jag var och jämförde speglarna på min -92 440 Gl och det verkar vara samma sort, någon som har koll på det? Jag tänkte ta mej en tur till skroten på fredag och kolla om det finns något som passar där och då kan det vara bra att veta hur jag bäst lossar kåpan. :?
Chrille
002 Anders
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 feb 2009 16:40
Kontakt:

Re: Backspegel

Inlägg av 002 Anders »

jodå du e rätt på det.. nyare 440/460 e samma speglar
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Backspegel

Inlägg av 211#Christer Lindström »

002 Anders skrev:jodå du e rätt på det.. nyare 440/460 e samma speglar
Ok det va det jag misstänkte. Någon som har en aning om hur man tar lös kåpan?
Chrille
002 Anders
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 feb 2009 16:40
Kontakt:

Re: Backspegel

Inlägg av 002 Anders »

För mig att det blir till att lirka loss spegelglaset o komma åt innifrån på nåt vis....

Se om du får tag på Håkan Gedda (vice ordf), han har jag för mig har varit på detta vid en lackering.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Backspegel

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej
Va på skroten idag och hittade en 440 -94 med rätt spegel, tyvärr var fästena på kåpan redan lite skadade :cry: men inte värre än att det kan gå att fixa med PL400. När jag frågade killen vad han skulle ha för den så sa han att "ta den där du" :D Gratis är ju helt ok, så nu är det att slipa och lacka i rätt färg så får vi se hur monteringen funkar, men det måste vara bättre att den sitter fast med PL än att den kan ramla bort igen.
Ja så det får bli lite mek i helgen, köpte nya bromsskivor till bakhjulen också som måste dit innan besiktningen. :mrgreen:
Chrille
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: Backspegel

Inlägg av Sheba »

211#Christer Lindström skrev:När jag frågade killen vad han skulle ha för den så sa han att "ta den där du" :D
Ett koncept som fler försäljare borde ta efter. ;)
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Backspegel

Inlägg av 022. Pär Renström »

Ja men bryter loss glaset, sen syns det hur den sitter fast på insidan...mycket enkelt... :)

Mvh Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster