Dålig värme!?

kosterbo
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 dec 2010 09:30
Kontakt:

Dålig värme!?

Inlägg av kosterbo »

Hej alla! Jag är en ny medlem och ny stolt ägare till 480 turbo-92a. Jag är sedan -69 en 2cv-gubbe. Jag är nu inne på min femte, som är vår sommarbil och vilar sej nu i en lada i Hälle. I månadsskifte juli-augusti far vi till Världsmötet 2011 för 2cv i, Salbris sydväst om Paris. Men det var inte om 2cv det här skulle handla utan om min 480. Den är en pärla enligt expertisen, ingen rost eller andra mankemang. Men,men när vi reste hem från Oslo för 14 dar sedan, frös vi betydligt värre än i en 2cv och den är definitivt ingen vinterbil vad värmen anbelanger. För cirka 40 år sedan, for jag i vår första 2cv från Vittangi till Luleå i -35 grader men då var det armepäls, dunbyxer och Pitepjäxor men nu när vi for från Oslo var bara ca -15 och det blev ganska snart obehagligt kallt innuti 480an. Värmereglaget stod på fullt. Finns det något "köldskydd" man kan montera inför vintern? Oljetemperaturen var 85 grader och motorvärmen (kylvattnet?) 74-75 grader. Är detta normalt? För mej låter detta lågt.
Finnes det något svar, frågar 480 novis :?:
p/s I allt annat är jag jättenöjd med 480an och sedan kan jag ju köra om långtradare, det är jag ju inte van vid!
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Site b6_595d
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Blog d19b171
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Tips 5d19b17
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst