Fråga om halvljusstrålkastarna!

*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Fråga om halvljusstrålkastarna!

Inlägg av *Brådhis* »

Tog loss mina ljusinsatser (i popupljusen alltså) och kunde konstatera att dom är mycket lika (identiska?) med dom som sitter på min kompis Dodge van...

Någon som vet om 480ins insatser är av standardmått, dvs man måste inte handla dom på Volvo, eller om Volvo har ett eget mått på dessa?!

//Brådhis
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Fråga om halvljusstrålkastarna!

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Men Volvo har ju alltid köpt från utomstående tillverkare så passar dom så sätt dit skiten och det är ju ett plus för oss andra här på forumet att få vetskap om delar från någon annan bil passar så att vi kan få VÅRA bilar att klara sej längre eftersom dom snart kommer att åtnjuta "Klassikerstatus"

ELLER :roll:
Chrille
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: Fråga om halvljusstrålkastarna!

Inlägg av *Brådhis* »

211#Christer Lindström skrev:Men Volvo har ju alltid köpt från utomstående tillverkare så passar dom så sätt dit skiten och det är ju ett plus för oss andra här på forumet att få vetskap om delar från någon annan bil passar så att vi kan få VÅRA bilar att klara sej längre eftersom dom snart kommer att åtnjuta "Klassikerstatus"

ELLER :roll:
Upprörd? :shock:

Jag VET ju inte om dom passar ännu, för min kompis var inte sådär supersugen på att låta mig riva ner fronten på hans Dodge för att prova!

Dom ser dock väldigt lika ut... Ska se om jag kan tjata lite till på honom, eller om möjligen nå´n kompis till honom har en lös strålkastare liggande som jag kan prova i min 480!

Exempel på Europa-strålkastare av samma typ som verkar sitta i svensksålda jänk:

http://www.dragtimes.com/images-classif ... 778215.jpg

Visst är dom lika våra?

//Brådhis
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Fråga om halvljusstrålkastarna!

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Upprörd? :shock: JAG :shock:

Nej inte då :roll: Varför undrar du :roll:
Chrille
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: Fråga om halvljusstrålkastarna!

Inlägg av *Brådhis* »

211#Christer Lindström skrev:Upprörd? :shock: JAG :shock:

Nej inte då :roll: Varför undrar du :roll:
Tänkte mest på ditt "ELLER" (stora bokstäver = skrika) samt smileyn som himlade med ögonen, men då blev det väl nå´t missförstånd! :D

Nåväl... Får för övrigt ev. låna en strålkastare från polarns Dodge nå´n dag här och då ska den omedelbums testas i min 480, så återkommer jag med rapport här sedan!

//Brådhis
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst