Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Inlägg av Hoffster »

Hejsan,

Planerar lite inför kommande säsong och i år är det dags att byta de trötta gasfjädrarna till bakluckan. Har för mig att jag snappat upp lite kring det i forumet tidigare och om jag inte minns fel så är Volvos dämpare svindyra och biltema har inte (vissa kör med de till Golf som är lite för korta?)

Tänkte sedermera höra om det är någon som har erfarenhet av de som finns för 480 på skruvat.se? http://www.skruvat.se/Gasfjader-bagageu ... 12773.aspx
De uppger ju att de är till 480:s så det borde ju vara rätt längd och kompressionskraft?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Användarvisningsbild
NicklasAndersson
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 apr 2011 19:20
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Inlägg av NicklasAndersson »

Jag köpte dessa: http://www.softbildelar.se/gasdampare-baklucka-16.html i höstas och ska prova att montera nu i vår då jag ska ta tag i en utav mina bilar. Jag kan i nuläget inte svara på kvalité eller längd/storlek.

Plockar fram dom i helgen, jämför längd och återkommer.


Mvh.
Nicklas
Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Inlägg av Hoffster »

Spännande! Återkom gärna med recension!
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Användarvisningsbild
NicklasAndersson
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 apr 2011 19:20
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Inlägg av NicklasAndersson »

Ursäkta att det dröjde lite längre med svaret. Hade inte tid att sätta dit dom rackarna fören helgen som nu var.
Kan inte precis påstå att dom kändes lika "fina" som de från Volvo som jag böt till på min andra någongång förra sommaren, men dessa duger nog fint för den lilla pengen dom kostade. Passform och sådär var helt OK och jag har inte märkt något som skulle vara dåligt ännu.

Har en svag känsla för att dom kanske rostar och blir fula rätt fort, men det får tiden utvisa.
Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som köpt gasfjäder på skruvat.se?

Inlägg av Hoffster »

NicklasAndersson skrev:Ursäkta att det dröjde lite längre med svaret. Hade inte tid att sätta dit dom rackarna fören helgen som nu var.
Kan inte precis påstå att dom kändes lika "fina" som de från Volvo som jag böt till på min andra någongång förra sommaren, men dessa duger nog fint för den lilla pengen dom kostade. Passform och sådär var helt OK och jag har inte märkt något som skulle vara dåligt ännu.

Har en svag känsla för att dom kanske rostar och blir fula rätt fort, men det får tiden utvisa.
Okej! Tack så mycket för informationen!
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Tips 18b3d34
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Tips 18b3d34
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster