Ännu ett klassiskt fel. Helt omöjlig att starta när motorn är varm. Fick putta den ur bilprovningen tillsammans med tre anmärkningar. Pinsamt upphöjt till två.
Jag har bytt temperaturgivare som också visar graderna i displayen, verkar inte vara nåt fel där. Bränslefilter är också bytt.
Efter ett antal startförsök går säkringen för relät till bränslepumpen (5A)(den som är bakom handksfacket då jag har en 480 Turbo -88).
När bilen väl har fått kyla av sig och en ny 5A säkring startar den direkt.
Enligt de flesta andra forum kan felet vara bränslepumpen eller tändspolen.
Vad tror ni?
(fördelare, rotor, tändkablar och stift är nya likaså är LMM OK och tomgångsregulatorn rengjord, injektorerna trycktestade, har även testat annan ECU)
Svårstartad när varm
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 05 sep 2015 14:12
- Kontakt:
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: 04 feb 2004 21:36
- Ort: Simrishamn
- Kontakt:
Re: Svårstartad när varm
Hej Tommy,
Här kommer ett lite sent svar om du inte redan löst problemet.
Jag har haft samma fel på min Saab och det va tändlägesgivaren som hade glapp/brott i spolen. Så när det blev varmt och speciellt när jag stannade lite snabbt och den fick stå i 5-10minuter så gick den knappt att starta sen. Men om jag väntade 10-15min till så gick den sen att starta lätt igen.
Mvh Jonas
Här kommer ett lite sent svar om du inte redan löst problemet.
Jag har haft samma fel på min Saab och det va tändlägesgivaren som hade glapp/brott i spolen. Så när det blev varmt och speciellt när jag stannade lite snabbt och den fick stå i 5-10minuter så gick den knappt att starta sen. Men om jag väntade 10-15min till så gick den sen att starta lätt igen.
Mvh Jonas
-
- Inlägg: 4881
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
New Product Guide
Please try Google before asking about Excellent Product Blog d19b171
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster