Tändkablar Turbo vs. ES

Patrik L
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 nov 2009 14:42
Ort: Frändefors
Kontakt:

Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av Patrik L »

När jag senast besökte lokala volvohandlarn passade jag på att fråga om det skiljde något mellan tändkablarna huruvida jag hade turbo- eller sugmotor, han kunde inte svara på om de skiljde något men de var i alla fall två olika artikelnummer till respektive motor, är det någon som har bra koll detta?

/Patrik
http://www.garaget.org/Equeryah
480 Turbo -90
480 ES -87 Vit (Reservdelsbilen och eventuell senare projektbil)
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av Mogge »

Hej!

Mig veterligen är det ingen skillnad, och reservdelskatalogen ger bara ett RD nummer. 3342846. Det är inte så att rd killen tittat på tändstift i stället?

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Nja? Det lönar sej ofta att köpa lite "Bättre" kablar än original trots allt och dom hittar du nog inte hos Volvoverkstan utan oftast hos någon välsorterad butik som vet vad dom snackar om och inte är så märkesberoende utan bara vill sälja det bästa till dej, men det kan kosta en hel del kr mera så det är upp till dej att avgöra vad du vill ha :roll: original eller +option :mrgreen:
Chrille
Patrik L
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 nov 2009 14:42
Ort: Frändefors
Kontakt:

Re: Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av Patrik L »

211#Christer Lindström skrev:Nja? Det lönar sej ofta att köpa lite "Bättre" kablar än original trots allt och dom hittar du nog inte hos Volvoverkstan utan oftast hos någon välsorterad butik som vet vad dom snackar om och inte är så märkesberoende utan bara vill sälja det bästa till dej, men det kan kosta en hel del kr mera så det är upp till dej att avgöra vad du vill ha :roll: original eller +option :mrgreen:
jag är inget originalfreak, får ta och kolla runt lite då:)
Mogge skrev:Hej!

Mig veterligen är det ingen skillnad, och reservdelskatalogen ger bara ett RD nummer. 3342846. Det är inte så att rd killen tittat på tändstift i stället?

Mvh Jonas
kan vara så...
http://www.garaget.org/Equeryah
480 Turbo -90
480 ES -87 Vit (Reservdelsbilen och eventuell senare projektbil)
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av *Brådhis* »

Lånar tråden lite grann och passar på att fråga om nå´n vet några tändkablar som funkar bra till en -88:ans Turbo!?

//Brådhis
Patrik L
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 nov 2009 14:42
Ort: Frändefors
Kontakt:

Re: Tändkablar Turbo vs. ES

Inlägg av Patrik L »

*Brådhis* skrev:Lånar tråden lite grann och passar på att fråga om nå´n vet några tändkablar som funkar bra till en -88:ans Turbo!?

//Brådhis

Det tycker jag var ett bra lån:) Det är nog en fråga som hade kommit från min sida ändå i slutändan:P

Så jag undrar detsamma?
http://www.garaget.org/Equeryah
480 Turbo -90
480 ES -87 Vit (Reservdelsbilen och eventuell senare projektbil)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster