Instrumentpanel belysning

Lavendel480
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 jan 2012 23:38
Kontakt:

Instrumentpanel belysning

Inlägg av Lavendel480 »

Instrumentpanelen är svart. Varningslampor etc lyser/blinkar dock som de ska. Det är bakgrundbelysningen som är svart.

Har testat och bytt hela instrumentmodulen. Då lyste bakgrundsbelysningen igen. När jag så slutligen skulle montera parkering/halvljusbrytaren till vänster om ratten, då slocknade allt igen! Ett fenomen uppträder dock; i läget mittemellan "o" och parkeringsljus, då tänds bakgrundsbelysningen. Men bara i det mellanläget. OBS, detta fenomen uppträder inte med min gamla instrumentmodul!

Jag har även testat med en annan ljusströmbrytare, men med samma resultat.

Förslag?
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Instrumentpanel belysning

Inlägg av Mogge »

Hej!

Några förutsättinngar. Strömmen kan matas från två vägar. Via direktmatning (utlandet när strömställaren är i läge 0) eller via strömställaren över reostat i läge 0, Sverige. När du byter instrument är det viktigt att det har samma färg på kontakterna annars så fungerar inte alla funktioner.

Ett sätt att kontrollera om instrumentet får körljus/pljus är den gröna lampan längst till vänster (inte ovanligt att den är trasig)

Skulle tippa på att du har glapkontakt någonstans. Vanliga fel är mellan kontakt och kabelstycke (baksidan). Mellan kretskort och instpanel (dela och rengör kontakterna, slipa gärna med sandpapper så oxiden försvinner)

Mvh Jonas
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst