Efter montage av Främre Dimljus

Skriv svar
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Halloj Alla där ute!

Har grunnat på att extra utrusta pärlan med dimljus även fram, Var in på Volvo och frågade, dom svarde det som krävs är; a, en ny knapp modul. b, 2st insatser. c, ett relä.

Nu till frågan, Knappen vet vart den ska likaledes Insatserna, men vart f*n ska relät, har provat och mätt utan att bli klokare...


//Halvorsen - KJL228
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Hittade reläsockeln, den satt fast tejpad på kabelstammen under relädosan. Hittade dessutom en till Jack/Stifttag som inte var helt ihoptryckt...

Är det nån som har elschema (Volvo) på Årsmodell 1990, 90:iorna har tydligen en egen modell.

//Halvorsen KJL228
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Ja, nu sitter dimljusen i fronten!, Lite pilligt men det var väldigt bra!


//Halvorsen, vårdnadshavare av KJL228
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej,
har du ett art.nr på reläet? Bor i Tyskland och på Volvo här har dom inte så mkt aning om 480:an mer...jag har allt annat än reläet.
Mvh Risto
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Volvo:s artikelnummer är 3472210-8, det är ett vanligt bilrelä med enkel slutning

//Halvorsen
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej,
tackar och bugar, var inne hos Volvo här och dom tittade bara på mig...."480??????" hehehe...
Mvh Risto
Lasse
Inlägg: 6
Blev medlem: 22 maj 2012 23:22
Kontakt:

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Lasse »

Hmmm... påminner litegrann om ett problem jag har med min kärra.
Jag har Dimljus installerade fram MEN jag har ingenstans att knäppa igång dem! Knappen som styr dem i vanliga fall finns inte utan är en fast panel. Har letat överallt och de är INTE kopplade till bakre dimljusen.

Är det månne så att de sitter där för syns skull? Är det fler som har det här problemet?
/Lasse
Kör en grå Volvo 480ES -88 till vardags...
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Mogge »

Hej!

Vad har du för årsmodell och typ?

//Jonas
Lasse
Inlägg: 6
Blev medlem: 22 maj 2012 23:22
Kontakt:

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Lasse »

480ES -88 med ALLA fel som finns och några till! :D
/Lasse
Kör en grå Volvo 480ES -88 till vardags...
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Mogge »

Hej!

Om elen är dragen så är det i princip bara att byta ut strömställarpanelen så du får en strömbrytare där dimljusen kopplas till. Det finns el draget i alla bilar (dock är relät ej kopplat i normalfallet)

Det är samma panel i 400 serien med dimljus. Panelen är bara att trycka in och låta den glida ut till vänster.

Elfel är kul fel, gick en internkurs på volvo 86 på 480:n,när jag gjorde min praktik och började sedan som elektriker på bosch........

//Jonas
Lasse
Inlägg: 6
Blev medlem: 22 maj 2012 23:22
Kontakt:

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av Lasse »

Mogge skrev:Hej!

Om elen är dragen så är det i princip bara att byta ut strömställarpanelen så du får en strömbrytare där dimljusen kopplas till. Det finns el draget i alla bilar (dock är relät ej kopplat i normalfallet)

Det är samma panel i 400 serien med dimljus. Panelen är bara att trycka in och låta den glida ut till vänster.

Elfel är kul fel, gick en internkurs på volvo 86 på 480:n,när jag gjorde min praktik och började sedan som elektriker på bosch........

//Jonas
Wow! måste kolla det. Det verkar ju enkelt!
Är ju helt klart mer av en mekanikkille själv. Gillar inte el men älskar att klura och fundera (och lösa) :-)
/Lasse
Kör en grå Volvo 480ES -88 till vardags...
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Efter montage av Främre Dimljus

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Ja om man äger en 480 så är man oftast tvungen att lära sej om elsystemet och insprut, men när man väl fattat grunden och hur dom tänkt så brukar man oftast klara av att lösa de flesta fel som uppstår.
Ja vid närmare eftertanke så om du inte löser det själv, ja då finns ju vi här bara för att hjälpa dej :wink:
Chrille
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Guide 3_595dd
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Guide 4d08cd2
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster