2,5" avgassystem

Martin Carlsson
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 mar 2004 12:26
Ort: Katrineholm
Kontakt:

2,5" avgassystem

Inlägg av Martin Carlsson »

Hej!

Undrar om det är någon som har byggt 2,5" system här på sin 480. Skulle i sånt fall vilja veta om ni dragit rören över eller under bakaxeln. Vill tro att man kan dra över men såg på en bild på en 480 där rören gick under bakaxeln vilket resulterade i riktigt låg markfrigång.. vilket jag själv inte har så mycket mer att spela på.


Mvh/Martin Carlsson

Bild
Mitt egna projekt.
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Snygg bil! Det där blir nog bra när det blir färdigt.

Det går att ha 2,5" draget på normalt vis, d.v.s. ovanför bakaxel och tvärbalk.
Det är lite trångt men det går. På min så dunsar det i litegrann i balken i kraftiga gupp men det ska jag lösa med styvare upphängning så det ser jag inte som nåt problem.

Mvh Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: 2,5" avgassystem

Inlägg av Martin »

[quote="Martin Carlsson"]Hej!

Undrar om det är någon som har byggt 2,5" system här på sin 480. Skulle i sånt fall vilja veta om ni dragit rören över eller under bakaxeln. Vill tro att man kan dra över men såg på en bild på en 480 där rören gick under bakaxeln vilket resulterade i riktigt låg markfrigång.. vilket jag själv inte har så mycket mer att spela på.


Mvh/Martin Carlsson
quote]

17" eller 16" på fälgarna?? Sänkt?
Gäst

Inlägg av Gäst »

35 mm kortare fjädrar, sen hur mycket det sänkte sen vet jag inte. typ 40-50 skulle jag tro...
17" OZ superleggera med 225 breda däck och 35 profil.
gäst

Inlägg av gäst »

Martin, vad har du fått tag på den där grymma frontspoilern??
Martin C

Inlägg av Martin C »

Frontspoilern köpte jag från Realcar när de hade lagerrensning. Spoilern är ganska ovanlig tror jag. Jag har iallfall bara sett 2 exemplar och då har jag letat runt ganska mycket.. Det andra exemplaret såg jag på blocket och var till salu, men var den finns nu har jag ingen aning om.
Har annan bakspoiler också, samt sidokjolar. Men kjolarna sitter inte på än.. (som du kanske ser)
gäst

Inlägg av gäst »

Kan det kanske vara ett Theiss kjolpaket, jag såg ett sånt som var till salu på blocket för ett tag sedan, ska tydligen vara helt omöjliga att få tag på :(
Gäst

Inlägg av Gäst »

Martin C skrev:Frontspoilern köpte jag från Realcar när de hade lagerrensning. Spoilern är ganska ovanlig tror jag. Jag har iallfall bara sett 2 exemplar och då har jag letat runt ganska mycket.. Det andra exemplaret såg jag på blocket och var till salu, men var den finns nu har jag ingen aning om.
Har annan bakspoiler också, samt sidokjolar. Men kjolarna sitter inte på än.. (som du kanske ser)
Har du något tillvekarnamn eller produktnummer på spoilern ifall man skulle ta och ringa till realcar och fråga om det finns något kvar eller om de kunde beställa hem en.

Mvh Erik
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst