Bättre Stift

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Bättre Stift

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) tänkte skruva lite i helgen och göra en liten service innan jag ställer på den, tänkte byta stift bla. så jag skulle vilja ha lite tips om "bättre" stift alltså stift som tål lite högre ladd än original eftersom jag inte tycker att dom håller måttet riktigt, dom funkar säkert med orginalladd men vet att det finns stift som klarar att hålla renare gnista när kompet ökar så om nån har ett bra tips på såna så vore jag tacksam :) hur ska man tänka när man köper stift har ju insett att fråga på OK inte hjälper utan man måste väl gå till en butik med större sortiment :shock: kom med BRA tips om riktigt BRA stift så blir jag glad :lol:
Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Jag har testat lite olika märken och måste säga att originalarna går bäst av det jag testat iaf.
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Jag kör med Denso Iridium och tycker dom funkar jättebra. Kör ju med lite högre laddtryck men har aldrig märkt av några som helst tendenser till att dom inte skulle funka som dom ska.

Naturligtvis när man satte dit dom tyckte man ju bilen gick lite bättre och jämnare och allt det där men man är rätt lurad av den första subjektiva inställningen så att säga. :)
Men iallafall så funkar dom jättebra och när dom är slutkörda kommer jag att skaffa nya sådana!

Mvh Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Jag kör med orginal och NGK stanadard stift beroende på vad som är närmast när de ska bytas :)

Vill du ha ett som tål högre ladd så köp ett NGK stift enligt tabell fast ett steg kallare.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Kalas_konrad
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 okt 2005 14:46
Kontakt:

Inlägg av Kalas_konrad »

sen finns det ju halo stift oxå vet ej hur dom är vet bara att dom kostar endel:P

farsan satte dit sånna på våran c70 men jag vet ej för jag körde ej den med orginalstiften:P
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst