Blinkersglas och sänkning.

Gäst

Blinkersglas och sänkning.

Inlägg av Gäst »

Hejsan!

Tänkte bara fråga ett par saker gällande styling för en volvo 480.

1. De vita blinkersglasen som sitter frampå bilen, vart finns dem att få tag i? sett flera bilder med sådana.

2. Finns det någonstans man kan få tag i sänkningssatts som sänker mer än 35 mm. Vad kostar det? Eller räcker det med 35 mm. Låter ganska lite, men vet inte hur stor skillnad det gör.

3. Är sänkningssats något man kan montera själv? DVS är det svårt, eller skulle man klara det om man är lite händig.

Tack på förhand MVH /Richard
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Blinkersglas och sänkning.

Inlägg av 022. Pär Renström »

Hejsan!

Tänkte bara fråga ett par saker gällande styling för en volvo 480.

1. De vita blinkersglasen som sitter frampå bilen, vart finns dem att få tag i? sett flera bilder med sådana.

Finns på Volvo som reservdel, kostar ca. 800 spänn styck.

2. Finns det någonstans man kan få tag i sänkningssatts som sänker mer än 35 mm. Vad kostar det? Eller räcker det med 35 mm. Låter ganska lite, men vet inte hur stor skillnad det gör.

Jag har en sats från Lesjöfors som sägs sänka 35 mm och nog gör den gott och väl det. Jag minns att jag mätte bakfjädrarna lösa när jag hade dom på bänken och dom var nästan 50 mm kortare. Vet ju inte om det blir samma skillnad när dom sitter på bilen, skulle dock tro det blir lite mindre.

Jag tycker då sänkningen räcker, har ett fartgupp här på området där jag bor som jag måste smyga över, minsta fjädringsrörelse så tar spoilerläppen i... 8)


3. Är sänkningssats något man kan montera själv? DVS är det svårt, eller skulle man klara det om man är lite händig.

Det går utmärkt att montera själv, tycker iallafall jag. Är man osäker är en verkstadshandbok bra hjälp.

Fjäderverktyg är naturligtvis ett måste för framfjädrarna men annars är det inga konstigheter, som vilken bil som helst.

Mvh Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Anderberg
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 mar 2004 23:41
Kontakt:

Sänkning!

Inlägg av Anderberg »

Tjena! Jag beställde en sänkningssats från dalhems som sänker 40mm (cobra) blev mycket nöjd, kostade ca:2000kr men det var det värt...
Mvh Anderberg
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Tips c9ce18b
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide 3b6_595
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster