Luftnipplar

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Luftnipplar

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) ja nu har man ställt till det :cry: bytte bromsklossar på gummans 440 häromdan och efter det blev dom lite mjuka i pedalen så jag misstänker att det finns lite luft i systemet, lätt fixat tänkte jag men ack vad besviken man blev :roll: båda luftnipplarna är borta dom är av alltså :shock: nån som har ett bra tips hur jag får ur dom gammla som är av, kan man borra ur dom, det är ju en konisk gänga om jag inte har fel eller är det inte möjligt, måste ju finnas nån av er som råkat ut för trasiga nipplar tidigare så HJÄLP mej :o kan ju inte köra till en ombesiktning med en pedal som nästan går i botten och dessutom känns jättemjuk, jo det finns bromsar men inte alls så bra som det borde :?

mvh

Chrille
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Om man trycker tillbaka kolven så kan man ha tur att luften går till behållaren.

Nipplar, gängan är inte konisk men väl den inre tätningen innanför gängan.

Jag brukar svetsa på en mutter med mig:en och sedan rödglödga med gassvetsen, har inte misslyckats ännu! (men det kan gå åt många muttrar)

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) jo det är klart att det kan gå att svetsa på en mutter om luftnippeln sticker ut en bit, men i mitt fall så är den helt av ända inne vid oket :cry: så det ända sättet jag kan komma på är väl att försöka borra ur den, nån som vet vilken diameter och gänga det är på nippeln :?: va på biltema idag och där fanns det en massa olika gängtyper och längder, det kan ju vara bra att veta både längd och diameter om man ska försöka borra ur den så att man inte borrar vare sej för stort eller för djupt

mvh

Chrille
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Bra fråga! Svår fråga!

Du kan inte ta ur en annan och ta med?

Mvh Jonas
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Jag lämndde in mina främre bromsok på en firma i borlänge, där tog han ur Nippeln och blästrade oket för den ringa kostnaden av 100,- per ok... (Ny nippel ingick)

//Halvorsen
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster