Hur många tum kan jag ha på fälgarna?

Frogman
Inlägg: 10
Blev medlem: 10 aug 2007 17:12
Kontakt:

Hur många tum kan jag ha på fälgarna?

Inlägg av Frogman »

tjenare funtar på ett par nya snygga fälgar till bilen, men har lite funderingar på storleken. hur många tum kan fälgarna vara innan jag måste höja den? // Niclas
Hallon
Inlägg: 40
Blev medlem: 04 jun 2007 21:27
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Hallon »

höja den? gör inte det, snälla.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Ja inte ska du höja inte :shock: men 17" ska du väl kunna få dit om du har rätt ET dvs. hur mycket fälgen breddar utåt så att det inte tar i vare sej du svänger inåt eller utåt, sen vet jag att flera klubbkompisar har både sänkt och kör med stora tum! Men sen hur det ser ut bra eller dåligt det är iofs. en smaksak :roll: Men! det kan se rätt tomt ut om man visar för mycket av dom där "SMÅ" bromsskivorna som vi ju kör omkring med :oops: så egentligen så ska man byta och plocka dit nåt större och bättre även om Volvos ventilerade skivor greppar bra så ju mer/större bromsskiva som syns ut! ju bättre ser det ut och bromsarna blir ju inte sämre heller HeHe :wink: javisst ja :roll: du får inte öka rullomkretsen mer än 5%+-0 men bilbekämpning brukar vara rätt modesta numer :lol: och det är väl bra, jag har under dom år jag haft 480-isar bara tyckt mej märka ett positivt uppmärksammande av våra bilar, som nu sist jag besiktade så efter genomgång och då han besiktningskillen ska ut och åka och testa bromsar, så sa han " Ja då sticker jag ut och kollar varvstoppet då, så om du kan vara snäll och ge mej hjälmen!!!! :shock: " HeHe Snacka om att ha lite humor eller hur och sånt värmer :lol: Förresten :shock: Är det nån av er som vet vilka större skivor som man utan för stora ingrepp kan montera på våra bilar???
Chrille
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Tips 71d3b1c
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Blog 63b4_59
FrankJScott
Inlägg: 4056
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Info 4d08cd2
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster