Hejsan
Häromdagen så hade jag loss och justerade handbromsen bak på 460 -92'an, inga direkta problem.
Igårkväll så fick jag dock problem med att handbromsen verkade ha frusit. Hade loss grejerna idag
och det visade sig vara fallet. Hur som helst så tänkte jag justera vidare eftersom dom tar ojämt
på bakhjulen.
Problemet uppstod när jag denna gången skulle ta loss kåporna till justeringen. Förra gången använde jag
5mm insex vilket funkade hur bra som helst, idag så gick samma hylsa bara runt och jag var på god väg
att runda till dom.
Är det verkligen insex 5mm man skall använda eller är det någon specialtyp?
.. mycket underligt får jag säga.
Bits till handbromsjustering bak?
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 06 okt 2007 23:37
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
- Capt'n Crunch
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 14 sep 2005 01:15
- Ort: Storfors, Värmland
- Kontakt:
Hej
Kolla detta inlägg angående insexnycklar och dimensioner.
http://www.svenska480klubben.com/phpBB2 ... php?t=1639
Kolla detta inlägg angående insexnycklar och dimensioner.
http://www.svenska480klubben.com/phpBB2 ... php?t=1639
Hälsningar
Jens Lumbye
Jens Lumbye
- DJ.fisk
- Inlägg: 131
- Blev medlem: 28 okt 2006 18:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Bits till handbromsjustering bak?
Kåpan brukar sitta fast occh bli runddragen. Du hade tur som fick loss den första gången. Pröva att knacka in ett torx-bits i den runddragna kåpan för att få loss den.
Jag har också problem med att handbromsen fryser fast. Hur kan det gå till? Jag trodde det var fukt i vajrarna.
Mvh / Andreas
Jag har också problem med att handbromsen fryser fast. Hur kan det gå till? Jag trodde det var fukt i vajrarna.
Mvh / Andreas
- Capt'n Crunch
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 14 sep 2005 01:15
- Ort: Storfors, Värmland
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
det brukar räcka att knacka lite på den så släpper den.
Gör man som jag o justerar handbromsen ofta kan man byta ut kopparbrickorna mot o-ringar som inte fastnar så lätt.
De måste dock bytas efter ett par ggr då de går sönder.
Det ska iofs kopparbrickorna efter att de varit av, anledningen till att de sitter så hårt är att man inte bytt dem o fått ny mjuk packning utan har kvar sin gamla rejält tillplattade tunna bricka.
Gör man som jag o justerar handbromsen ofta kan man byta ut kopparbrickorna mot o-ringar som inte fastnar så lätt.
De måste dock bytas efter ett par ggr då de går sönder.
Det ska iofs kopparbrickorna efter att de varit av, anledningen till att de sitter så hårt är att man inte bytt dem o fått ny mjuk packning utan har kvar sin gamla rejält tillplattade tunna bricka.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster