Ang. framtida sänkning

Användarvisningsbild
NicklasAndersson
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 apr 2011 19:20
Ort: Uppsala
Kontakt:

Ang. framtida sänkning

Inlägg av NicklasAndersson »

Hejsan!

Jag har en längre tid velat sänka min 480, men jag är lite fundersam med tanke på vägbulor och annat tråkigt de svenska vägarna har att erbjuda.
Ni som har erfarenhet, hur upplever ni bilen såhär i efterhand? Tar det ofta i? Bör man byta stötdämpare också? För och nackdelar?

Väldigt enkel frågeställning, känner någon att de har tips och tankar att dela så är jag tacksam för svar.
Mitt enda argument är egentligen att bilen blir extremt mycket trevligare att lägga ögat på.


Hälsningar
Nicklas
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang. framtida sänkning

Inlägg av Mogge »

Hej!

Har sänkt ett par bilar med gott resultat. Man får räkna med hårdare bil, framför allt om man sätter på större hjul. Inga större problem med markfrigång förrutom att spoilern fram gärna skyfflar mer snövallar.

Sänkning av kosmetiska skäl, då behäver man inte byta dämpare. Önskas bättre väghållning så rekomendera bussningar och stötdämpare. Rekomendationen är att man ska byta dämpare var 6-8 tusen mil! Det är många bilar som skulle bytt dämpare då!

Det tycker jag.

Mvh Jonas
Senast redigerad av 2 Mogge, redigerad totalt 16 gång.
Användarvisningsbild
NicklasAndersson
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 apr 2011 19:20
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ang. framtida sänkning

Inlägg av NicklasAndersson »

Hej igen, tackar så mycket för svaret! Det låter sunt, det kan nog bli bra med en sänkning, förmodligen till nästa säsong!
niksve
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 jan 2010 21:17
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ang. framtida sänkning

Inlägg av niksve »

Har också funderingar på att sänka bilen. Tror det blir från Realcar. Någon som har erfarenhet utav dessa?
444 Tobias
Inlägg: 31
Blev medlem: 31 aug 2014 14:26
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Ang. framtida sänkning

Inlägg av 444 Tobias »

Defibrillerar den här tråden istället för att skapa en ny.

Jag ska också sänka, men det är ganska stora skillnader i höjder mellan märken..

Vissa pratar om 30mm, som blir 15 på en turbo, då de är lite lägre än ES.
Planen är att lägga på 15" volvofälgar i sommar och sänka, men vad blir en snygg men ändå körbar sänkning? Den ska vara låg men inte ta i farthinder och sån skit. Jag skulle kunna tänka mig att sänka min 480 turbo minst 30mm, eftersom det är en skaplig glipa nu mellan däck och skärmkant.

Vad rekommenderar ni övriga?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster