rost på bakskärmarna

Aandreas
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 apr 2004 12:57
Kontakt:

rost på bakskärmarna

Inlägg av Aandreas »

Vad kan man göra åt rostiga bakskärmar, kan man tabort och sätta dit nya eller bara reparera de befintliga.

Tack på förhand

mvh andreas
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: rost på bakskärmarna

Inlägg av Björn #194 »

Kika in på följande länk....

http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... ticle&id=5

... så kanske du kan snappa upp något!

Lycka till!

Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
Johan
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 mar 2004 19:50
Ort: Floda
Kontakt:

Inlägg av Johan »

Det bästa är att byta ut dem. Tyvärr finns det inte några ekonomiplåtar till 480. Jag har iaf inte hittat några. Jag köpte en ekonomiplåt till 460. Kostar ca 280 kr. Bara små ändringar, sen passade den. Blev rikitigt bra slutresultat. Lycka till!
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Sen kan man ju köpa två framskärmar på skroten.
Vänster fram--->höger bak, höger fram--->vänster bak.

Bara titta på bilen så ser man vad som passar vart.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för hjälpen, ska kolla runt lite efter ett bar billiga då.
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Någon i skånetrakten som vill ta på sig lite rostjobb? Kollade hos närmsta mekanikern, han ville ha 4000 för att byta skärmarna plus 3000 för lack. Så om ngn kan göra det billigare så hör hojta till!
225#

Inlägg av 225# »

Kan ju säga att det är inte lämpligt att använda framskärmskanter till bakskärmskanter. Har själv provat och det var ett j-a passande, dessutom är framskärmskanterna lite för stora för att passa rak av.
Köp nya 440/460 skärmar och passa in dom istället, troligen en del enklare.
212 Kjell Carlsson
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
Ort: Asmundtorp
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Jag har en kille som bygger upp nya skärmkanter.(svetsar)
Han har gjort vid bägge mina bilar, och jag är mycket nöjd.
Jag fick betala 3500:- för båda skärmkanterna + lack av båda bakskärmarna.
Priset kan ha gått upp någon hundralapp sen jag fick gjort det.( förra året)
Killen finns i Billeberga i Skåne.

Kjell
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

kjell carlsson skrev:Jag har en kille som bygger upp nya skärmkanter.(svetsar)
Han har gjort vid bägge mina bilar, och jag är mycket nöjd.
Jag fick betala 3500:- för båda skärmkanterna + lack av båda bakskärmarna.
Priset kan ha gått upp någon hundralapp sen jag fick gjort det.( förra året)
Killen finns i Billeberga i Skåne.

Kjell
Låter väldigt intressant! Kan man få ngt telenr? du kan pm:a eller maila det om du vill..
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster