fråga om pystrimning

madkoffe
Kontakt:

fråga om pystrimning

Inlägg av madkoffe »

Tjena..Ska jag borra i slangen före magnetventilen eller efter när jag ska pystrimma? :twisted:
Gäst

Inlägg av Gäst »

efter... slangen mot wG-Klockan
madkoffe
Kontakt:

Inlägg av madkoffe »

jag fick förut tips på att borra hål i den genomskinliga,men det måste vara fel alltså?
yo84
Kontakt:

Inlägg av yo84 »

Tjena...visst kan man pystrimma men det är inte så bra med tanke på motorhälsan...ett iafall lite bättre knep är att fixa till boxen iställ..cheka länken hära. http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... cle&id=332
Snart ska den finslipas! :)
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

yo84 skrev:Tjena...visst kan man pystrimma men det är inte så bra med tanke på motorhälsan...ett iafall lite bättre knep är att fixa till boxen iställ..cheka länken hära. http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... cle&id=332
Jag kör med båda två, kombinerar dom. Men om jag skulle välja mellan pysa och fixa boxen (alltså inte kombinera) så får man mer användbart laddtryck av pysningen, för då kommer kraften vid 3000 varv och med boxen efter 4500, men så som jag har det nu så har jag rejält med laddtryck från 3000 till varvstopp, går som en kanonkula o lite till. Kul för dig som förare, mindre kul för den som står bredvid vid rödljuset.. :twisted:
koffe

Inlägg av koffe »

hehe... :lol:
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Måste berätta om en krossad dröm. Har suttit i tankarna på en volvo c70 för att fortsätta på det lite sportigare alternativen från volvo. Men så råkade jag hamna på ett streetrace och där råkade stå en c70 cab utan motståndare.. Och eftersom jag skulle åka därifrån så passade jag på att ställa mig bredvid. 8) Resultatet blev en krossad dröm om att c70 skulle vara snabbare än 480.. :D Håller på att försöka ta reda på vad det var för motor i i c70, men det gällde troligen en lågtrycksturbo. Hoppas det inte var en T5 iaf, för det skulle vara pinsamt.
Skriv svar