Kabeldragning

Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Kabeldragning

Inlägg av Hoffster »

Så, hur drar jag enklast högtalarkabel till bakhögtalarna? Går det att pilla in "i små hål" eller måste halva inredningen monteras bort? Och vad isåfall?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) är det inte redan fördraget till "lådorna" bredvid baksätet? Det va det iallafall på min förra fast det inte fanns några högtalare och det va en -90:a, kolla efter om dom inte ligger där nere någonstans om du lyfter ur plastfacken
Chrille
Johan Karlsson
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 apr 2005 11:50
Ort: Göteborg/Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

På min bil var de redan dragna men kablarna låg långt under dynan i baksätet...Riv och slit lite är mitt tips!
Jotack, jag kör en trevlig 480 Collection från Hamburg!
Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Jodå, det är fördraget till lådorna, har högtalare där. Men de kablarna går genom en extra förstärkare (som jag svurit över i andra trådar här) och nu när jag ska sätta dit helt nya högtalare så ska jag dra helt nya kablar från stereon och låta den gamla skorriga förstärkaren förpassas till lämplig hylla i garaget.
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
225. Per Johnsson
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 apr 2004 17:56
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av 225. Per Johnsson »

Hej,
Enklast (tycker jag) är att dra nya kablar genom mittkonsollen och under mattan vid kardan tunneln och upp mellan baksätena in i bagaget, eller om du inte ska dra dom så långt, lägga kablarna under baksätet.

Per
Hellre snabbt än i tid!
MulletheMeck
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 maj 2007 05:29
Ort: Mellbystrand
Kontakt:

Inlägg av MulletheMeck »

tjena,

Jag drog högtalarkablarna från bagageluckan och fram till bakhögtalarna, då var det bara att peta in en ståltråd under plasten som jag drog fram kablarna med..

sen i bagageluckan har jag slutsteg som driver dom... vilket löste alla problemen =P

det gick mycket smidigt :-)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst