Fönsterhissar

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Fönsterhissar

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Jo nu senast när jag fick lite problem med laddningen så upptäckte jag att om jag slår på tändningen och sen stänger av den så kan jag köra mina fönsterhissar utan att tändningen är på :shock: om jag går ur bilen och låser den och sen låser upp och försöker köra hissarna så går dom inte förrens jag har vridit på tändningen en gång men sen stängt av, då funkar dom igen, behöver bara sätta på och stänga av tändning så funkar dom och det även om jag tar ur nyckeln ur tändningslåset, ända tills jag låser dörren. Jag har för mej att det INTE brukar vara så eller att det änns varit så på min bil tidigare :shock: Har jag fel eller rätt :?: Kolla på era bilar och delge mej :lol:
Chrille
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Det är riktigt, man kan köra fönsterhissar en stund efter att man stängt av tändningen, typ tjugo minuter eller så. Det är en funktion som ska finnas.

Jag kan dock inte säga vilka årsmodeller detta finns på, men det är som det ska vara. :)

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :)
Jaha då är det säkert så, det är nog bara det att jag inte tänkt på det tidigare :shock: Jag blev bara lite orolig eftersom jag kom på det efter att jag hade laddningsproblem :shock: Jag blev lite överraskad då :shock: HeHe Tänkte väl lite så att jag hade "bränt" nån krets i CEM-en men :lol: Tack Pär för svaret, för du vet alla svar på frågor som man ställer som man får lite eller något svar på hjälper :lol:
Chrille
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Då är det bilar med CEM III, då kom alla nya roliga funktioner. Du kan bla hissa upp fönsterna med att låsa och hålla låset i låsläge.

CEM III kom med 92 års modell (FROM chassinr 567600, sen om det stämmer fullt ut det vet nog ingen! :lol: )

Mvh Jonas
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Nja, jag vet knappast allt men jag är nyfiken och jag gillar att inneha mycket kunskap om saker jag har. :)

Köpte en Cheva Trailblazer i vintras och naturligtvis så finns det ett sådant forum. Där skrivs det dock ca. 300-500 inlägg om dygnet så det är ett h*****e att försöka hänga med där... :lol:

Som Mogge säger, det är förmodligen CEM III som har den funktionen.

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst