Demontering av front plåt?

392 Rickard
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 apr 2008 10:50
Kontakt:

Demontering av front plåt?

Inlägg av 392 Rickard »

Hej har presis köpt mej en Volvo 480 se och nu undrar jag om någon kan tala om för mej hur jag monterar bort själva frontplåten som sitter mellan huven och kofongaren, för jag ska försöka rikte upp skärmarna på den då den ytersta spetsen inte stämmer riktigt överens med blinkersana?

Sen iomed att jag är lite ny på det här mrd att skriva i forum och sont hur läger jag upp en bild i forumet?

MvH Richard.
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Plåten tar man bort genom att montera bort blinkers och fjärrljus. Sen sitter de tre bultar ovanifrån, dom ser man när man öppnar huven. Minns inte hur många det sen sitter på varje sida men det ser du när du tagit bort blinkers och fjärrljus.

Bilder lägger man in genom att ladda upp en bild någonstans på nätet. Sen trycker man på "Img"-rutan här ovanför och klistrar in länken till bilden efter det och avslutar genom att trycka Img igen.

Typ: [ img ]http://www.adresstillbilden.jpg[ /img ]

Nånting sånt. :)

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Användarvisningsbild
Carsten
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 jun 2008 08:40
Ort: Småland
Kontakt:

Inlägg av Carsten »

Gör så här
Fäll upp lyktorna
Öppna huven
Plocka bort sidoblinkersen genom att lossa skruven som sitter uppifrån det är en stjärnskruv som sitter inne i lykthuset, som du nyss fällde upp.
För sidoblinkersen framåt försiktigt så du får loss själva lyktan och blinkersen.
Dimmljusena får du sedan loss genom at peta med en skruvmejsel på den plastflärpen som blev åtkomlig tack vara att du plockade bort sidoblinkersen.

Nu till själva frontplåten
Det sitter ett antal bultar uppifrån dessa lossas med en 10 mm nyckel
Det sitter två bultar där sidoblinkersen satt också 10 mm
Sen sitter det två små stjärnskruvar bakom dimljusena som du nyss plockade bort.

Lycka till
392 Rickard
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 apr 2008 10:50
Kontakt:

Inlägg av 392 Rickard »

Tack för hjälpen ska ge mej på det i morgon + lite annat pill så jag får henne i trim till valåkra. :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster