Oljetrycket är lågt och lampan lyser på lågt varvtal. Finns det ngt att kolla innan lagerbyte, typ givare eller filter till pumpen eller liknande? Kan ju inte ställa tomgången hur högt som helst för att få smörjning:)
Fortfarande ingen som kan säga vart Co-potentiometern ska sitta? Har sett ngn sprängskiss att den skall vara vid luftburken men vart, under över i? Inget fäste o inget hål, hänger den bara fritt i ngn plåt..
Lågt oljetryck lager/pump/givare?
-
fronta
- Inlägg: 53
- Blev medlem: 03 jun 2008 12:02
- Kontakt:
-
fronta
- Inlägg: 53
- Blev medlem: 03 jun 2008 12:02
- Kontakt:
Kan meddela att det var övertrycksventilen som låg i botten av sumpen, lilla löjliga klämman hade åkt ur och alla delar efter den. Ihopsatt och fullt tryck, 5bar.. Nu blev det dags att byta filter med då packningen var alldeles för sliten för detta tryck och vill krypa ur.
Har dock lite kallstartsproblem. Går inte på alla när man startar och orolig tomgång överlag? Kan detta ha att göra med jag saknar CO-potentiometer eller är det ngt annat. Kollat vakumslangar och till vevhusvent. fattas en där det är sug på ngn enhet nere till höger innan avskiljaren? Ska den till Co-potentiometern eller vart ska den ta vägen? Känns som den borde gå ngn stans och inte suga in ytterluft.
Vart får man tag på en CO- potentimeter.
Har dock lite kallstartsproblem. Går inte på alla när man startar och orolig tomgång överlag? Kan detta ha att göra med jag saknar CO-potentiometer eller är det ngt annat. Kollat vakumslangar och till vevhusvent. fattas en där det är sug på ngn enhet nere till höger innan avskiljaren? Ska den till Co-potentiometern eller vart ska den ta vägen? Känns som den borde gå ngn stans och inte suga in ytterluft.
Vart får man tag på en CO- potentimeter.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst