Hej
Är det nån som vet vad bensintrycket ska vara i en B18FT motor? Har närmare 6 bar i inloppet till fuelrailen, men enligt handböckerna till B18E så ska det vara typ 2.5 bar, skiljer det så mycket eller är min regulator slut?
Nästa fråga:
Hade problem med Tempgivaren, så bytte ut denna, nu tänder inte motorn alls och den surar, stänger man av bensinpumpen så tänder den till lite, har bytt fördelare och rotor, kollat tändnings lägena, och mätt alla tändkablar.
Och sista, är det nån som råkar ha Volvos verkstads handböcker till b18ft som scannade pdf eller kan tänka sig sälja, är ju betydligt bättre än haynes.
Tacksam för alla svar o tips
MvH Jonas
Vilvo 480 Turbo -88 B18FT
Bensintryck + annat
-
devist8or
- Kontakt:
- Sheba
- Kontakt:
Re: Bensintryck + annat
Bytte du tempgivaren med en som är specifikt tillverkad för 480'n?
- 211#Christer Lindström
devist8or skrev:Hej
Är det nån som vet vad bensintrycket ska vara i en B18FT motor? Har närmare 6 bar i inloppet till fuelrailen, men enligt handböckerna till B18E så ska det vara typ 2.5 bar, skiljer det så mycket eller är min regulator slut?
Nästa fråga:
Hade problem med Tempgivaren, så bytte ut denna, nu tänder inte motorn alls och den surar, stänger man av bensinpumpen så tänder den till lite, har bytt fördelare och rotor, kollat tändnings lägena, och mätt alla tändkablar.
Och sista, är det nån som råkar ha Volvos verkstads handböcker till b18ft som scannade pdf eller kan tänka sig sälja, är ju betydligt bättre än haynes.
Tacksam för alla svar o tips
MvH Jonas
Vilvo 480 Turbo -88 B18FT
Du har PM
Chrille
-
devist8or
- Kontakt:
Jupp...samma nummer som på den som satt innan. Hoppas jag, sökte på meca.se efter originalnummret o denna kom fram, men det står inget nummer på den, så det hoppas jagSheba skrev:Bytte du tempgivaren med en som är specifikt tillverkad för 480'n?