Min lilla symaskin

Antonol
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 aug 2009 19:35
Kontakt:

Min lilla symaskin

Inlägg av Antonol »

Tycker att bilen låter lite för mycket likt en symaskin i nuläget. Avhjälps detta genom att temporärt byta ut hela bakre ljuddämparschabraket mot ett rostfritt rör, eller blir det hiskeligt högt då? Har ni gjort något liknande? Gäller en -88.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Min lilla symaskin

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej.
Har du katalysator å din bil så kan jag rekommendera att ta loss den bakre ljuddämparen och "rensa" den, själv så skar jag upp ett lagom stort hål på ovansidan av dämparen och bröt upp den så att jag kom åt att ta bort allt onödigt som ju sitter i den. Sen var det ju bara att böja tillbaks plåten och svetsa igen hålet, eftersom man tar upp hålet på översidan så kammer det inte att synas att du har varit och trixat när väl dämparen är tillbaks på bilen. Ja ljudet blir enligt mej alldeles lagom, inte för högt och inte för lågt, det låter bara rent och bra :twisted:
Chrille
Antonol
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 aug 2009 19:35
Kontakt:

Re: Min lilla symaskin

Inlägg av Antonol »

Upptäckte att det fanns plats för en sportljuddämpare i annat fall. Ingen med groteskt 4"-utblås, utan snarare nåt i 2,5"-klassen skulle passa bra :)

Inne i bilen kompenserar man med ljudanläggning, men den låter fruktansvärt mesigt på utsidan :o
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster