NY LOGGA

Skriv svar
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

NY LOGGA

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :D

Ja våran klubblogga :roll: Är den inte otroligt FUL egentligen???

Jag har själv tyckt det ett bra tag och när min son som är AD påpekade att den ser hemsk ut så börjar man ju att fundera, att sen min fru säger till mej idag att hon gillar verkligen utseendet på min bil MEN!!! Måste det där fula klubbloggan sitta där :shock: :roll: :mrgreen:

Ja då gav jag upp, så nu ska jag skrapa bort dom från rutorna tills det finns något mera passande att ha där, förhoppningsvis en NY tuffare logga :lol:

Vad tycker ni???

Visst borde vi ha en ny och tuffare logga, gärna en lite diskretare färgmässigt eftersom blått och vitt inte alls gör sej bra mot någon bilfärg.

Jag tycker ju trots allt att det är lite kul att ha en klubblogga för vår bilmodell på bilen, men då ska den vara snygg :mrgreen:
Chrille
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: NY LOGGA

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Så det är ingen här som törs eller vill dela min uppfattning :roll:

Kom igen :mrgreen: Visst faen är våran logga FUL :evil:

ELLER :roll:
Chrille
Användarvisningsbild
jimmi
Inlägg: 422
Blev medlem: 20 sep 2004 17:11
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av jimmi »

Titta runt lite och det känns som att man har tittat lite på andras klubbmärken och hämtat inspiration.



http://www.volvop1800club.se/
http://www.pv-klubben.org/
http://www.140-klubben.org


Vill inte säga att den är ful men den är lite rörig för ögat och det fick jag höra senast jag var på årsmötet och tankade då frågade dom vad det var på min klubbtröja..
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Jag har ingen åsikt om loggan. Däremot så skulle jag kunna hjälpa till med en ny logga om det skulle bli aktuellt. :)
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av *Brådhis* »

En lite mindre mer rektangulär logga vore ju trevligt och även lite lättare att få dit lite snyggt i nå´t hörn på bilen... :D

//Brådhis
002 Anders
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 feb 2009 16:40
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av 002 Anders »

Loggan har ju hängt med i tio år nu så....
Har någon en idé så tåta ihop något och lägg in en motion på årsmötet tycker jag vore en till väg att gå.

MEN rent praktiskt så borde nog ett förslag komma in lite tidigare då det redan planeras för fullt med artiklar till klubbshoppen inför 10 års jubileumet!
Så på styrelsen med blåslampan. ;-)

Åsikt/info i frågan vi blev inspirerade av de andra klubbarna...tror jag... Tim svindborg som gjorde loggan en gång i tiden är tyvärr inte medlem längre
men likhet med tex 480 club europe och svenska p1800 klubben tycker jag finns..

Snygg eller inte? Tja jag tycker den är lite annorlunda och gör en nyfiken på vad det föreställer om man inte känner till bilen och om man känner till bilen
så får man en ny syn på den kanske...?

Tack för engagemanget!
Mvh
Anders Jönsson
002
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Jag kan sätta mig och se om jag kan få ihop lite idéer under veckan och lägga upp några utdrag här för att se vad responsen blir. :)
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: NY LOGGA

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Sheba skrev:Jag kan sätta mig och se om jag kan få ihop lite idéer under veckan och lägga upp några utdrag här för att se vad responsen blir. :)

Jättebra :D Hoppas att du känner dej riktigt kreativ :lol:
Chrille
Antonol
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 aug 2009 19:35
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Antonol »

Finns nog ett antal designtimmar vid datorn här också..

Alla bidrag granskas väl? :mrgreen:
002 Anders
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 feb 2009 16:40
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av 002 Anders »

Sheba skrev:Jag kan sätta mig och se om jag kan få ihop lite idéer under veckan och lägga upp några utdrag här för att se vad responsen blir. :)
Varför inte som sagt alla idé er o förslag e ju såklart välkomna sen e det ju bara o "ta tempen på dem" :P
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: NY LOGGA

Inlägg av 211#Christer Lindström »

002 Anders skrev:
Sheba skrev:Jag kan sätta mig och se om jag kan få ihop lite idéer under veckan och lägga upp några utdrag här för att se vad responsen blir. :)
Varför inte som sagt alla idé er o förslag e ju så klart välkomna sen e det ju bara o "ta tempen på dem" :P
Äntligen har vi vaknat :mrgreen:

Klart att ALLA är välkomna med förslag :shock: Fattas bara :mrgreen:

Så nu mina vänner en ny och fräsch logga är vad vi vill ha förslag på :twisted:
Chrille
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Okej, här kommer ett första försök med lite idéer. Allt går att fixa till på olika sätt med skuggor, teckensnittsbyte och dylikt. Vill bara veta om något av detta är rätt spår eller om jag totalt ska byta spår? Som sagt så är det ett snabbt utdrag och kan vara lite kantigt och slafsigt gjort på sina ställen, men om något av detta tilltalar så jobbar jag vidare på det med de idéer jag får. Bara kasta det mot mig, jag kan göra i princip vad som helst, även teckna om det skulle behövas. :mrgreen: Färgerna kanske inte är de bästa valen, det var som sagt lite snabbt gjort för att pushas i rätt riktning.

Bild

Personligen gillar jag knapparna om jag kan fixa till ljuseffekterna och skuggningen på dem. Den nackdelen som jag ser är att de framhäver bilen ganska dåligt. Den översta framhäver ju bilen och kan ju arbetas fram till något mer iögonfallande men är i dagsläget lite fulare och simplare, men simpelt kan ju funka om man får fram rätt färgkombination och lite enkel skuggning. :P Sedan vet jag inte vad tryckkostnader kan bli och dylikt för de olika exemplen.

Nå, något i stil med något ovan eller en helt ny riktning?
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Var inte helt nöjd med hur jag framställde min översta idé och ville visa vad jag menade med att kunna utveckla något. Här är den översta idén lite utvecklad till en rektangulär lösning.

Bild

Så nu väntar jag på vad folk säger. :P
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Och här är den översta idén utan ramen. Nu får jag lägga av och vänta på svar, haha.

Bild
Krobbe
Inlägg: 22
Blev medlem: 09 aug 2009 19:26
Ort: Stenhamra - Ekerö
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Krobbe »

Jag jobbar med att trycka dekaler, flaggor, tröjor mm och jag tycket att man ska tänka på att logon ska fungera på olika bakgrunsfärger och att den ska fungera i enfärg. Ska man ha skuggningar blir det alltid dyrt att trycka för det krävs ett fyrfärgs raster.
Sen kan jag tycka att man ska titta lite på "racing" om man vill ha en tuff logo.
Personligen gillar jag "tony rickardsson racing".

Bara lite att tänkta på kanske.

//Krobbe
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Jag har tänkt på att det ska gå att trycka till ett rimligt pris, vilket är anledningen till att jag använder mig utav enfärgsskugga istället för snitsiga photoshop-effekter för att skugga. Olika bakgrundsfärger är alltid svårt att ha i åtanke, därför tror jag att det blir bäst att ha två alternativ, en för mörk bakgrund och en för ljus bakgrund. Dock kommer de flesta sätta den i rutan eller på ljusa ytor, antar jag. Men fler färgval bör finnas, tycker jag.

När du menar racinglogon, menar du den här?
http://www.rickardssonracing.com/media/ ... iginal.png

Den är trevlig. Är det fler som tycker att det borde vara något åt det hållet som ska symbolisera klubben? (Självklart inte en ripoff av denna bilden, men något åt det hållet, rent designmässigt?)

Vi jobbar tillsammans här för att kunna utforma något som kan representera klubben på ett bra sätt, jag gillar det. :D
*Brådhis*
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 aug 2006 07:30
Ort: Upplands Väsby
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av *Brådhis* »

Sheba skrev:Och här är den översta idén utan ramen. Nu får jag lägga av och vänta på svar, haha.

Bild
Ser riktigt bra ut det där! Dock känns typsnittet lite "plottrigt" och lite för lite "80-tal", men själva helheten är kanon tycker iaf jag! :D

//Brådhis
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: NY LOGGA

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Sheba skrev:Jag har tänkt på att det ska gå att trycka till ett rimligt pris, vilket är anledningen till att jag använder mig utav enfärgsskugga istället för snitsiga photoshop-effekter för att skugga. Olika bakgrundsfärger är alltid svårt att ha i åtanke, därför tror jag att det blir bäst att ha två alternativ, en för mörk bakgrund och en för ljus bakgrund. Dock kommer de flesta sätta den i rutan eller på ljusa ytor, antar jag. Men fler färgval bör finnas, tycker jag.

När du menar racinglogon, menar du den här?
http://www.rickardssonracing.com/media/ ... iginal.png

Den är trevlig. Är det fler som tycker att det borde vara något åt det hållet som ska symbolisera klubben? (Självklart inte en ripoff av denna bilden, men något åt det hållet, rent designmässigt?)

Vi jobbar tillsammans här för att kunna utforma något som kan representera klubben på ett bra sätt, jag gillar det. :D

Ja jag gillat också den där lite racigare stilen. Tror du inte att du kan fixa det :mrgreen:
Av dom som du gjort nu så kanske det skulle gå att rejsa till den övre av dom och sen så vore det snyggt med en utskuren logga så att man slipper känslan av en dekal så mycket, vilket man ju får med ex.vis en vit eller färgad bakgrund.

Kul att du engagerar dej eftersom du verkar kunna det du gör :lol:
Chrille
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Ska se vad jag kan komma fram till nästa gång jag har tid. :)
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av Sheba »

Och ska kolla på lite andra typsnitt passande decenniet. ;)
002 Anders
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 feb 2009 16:40
Kontakt:

Re: NY LOGGA

Inlägg av 002 Anders »

*Brådhis* skrev:
Sheba skrev:Och här är den översta idén utan ramen. Nu får jag lägga av och vänta på svar, haha.

Bild
Ser riktigt bra ut det där! Dock känns typsnittet lite "plottrigt" och lite för lite "80-tal", men själva helheten är kanon tycker iaf jag! :D

//Brådhis
-------------------------
Hej
Kul att det börjar flöda lite idéer. DESSUTOM visar det vilka dolda resurser vi har i klubben.. :D
(Ang tryckningar av klubbmaterial osv kanske....)

Personligen så gillar jag förslaget ovan bäst! Med ramarna och text fick jag lite vibbar av gamla sportspegeln-loggan :wink:
Kan även jag tänka mig annat typsnitt (Volvo´s egna är väl inte o tänka på med tanke på copyrighter osv även om det vore kul såklart)

Jag kan även tänka mig en logga baserad på "bara" en detalj på bilen som är speciell.. typ formen på bakluckan, eller popuplampan uppfälld
tex som Brådis signaturbild från sidan med framskärm, hjul och uppfälld lampa...

Ska försöka mig på ett enkelt förslag.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster