Sankning ???

torheie
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 maj 2004 22:50
Ort: Fredrikstad - Norge
Kontakt:

Sankning ???

Inlägg av torheie »

Hei

Jeg lurer på om det er noen som vet hvor langt ned man kan senke en 480
Hilsen

Tor Heie
Danne

Inlägg av Danne »

jag har lesjöfors sänkningssats och på papperet som var med till fjädrarna stod det att dom sänkte bilen med ca 30mm men jag kan ju säga att det gjorde mera...ganska mycket mera på min bil iallafall

//Danne
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Danne skrev:jag har lesjöfors sänkningssats och på papperet som var med till fjädrarna stod det att dom sänkte bilen med ca 30mm men jag kan ju säga att det gjorde mera...ganska mycket mera på min bil iallafall

//Danne
Jag har samma och är av samma åsikt. Dom hävdar väl 30-35 mm men jag mätte bakfjädrarna obelastade och dom nya var ca. 50 mm kortare än dom gamla originalfjädrarna, som då var ca. 10 år gamla.

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Danne

Inlägg av Danne »

022. Pär Renström skrev:
Danne skrev:jag har lesjöfors sänkningssats och på papperet som var med till fjädrarna stod det att dom sänkte bilen med ca 30mm men jag kan ju säga att det gjorde mera...ganska mycket mera på min bil iallafall

//Danne
Jag har samma och är av samma åsikt. Dom hävdar väl 30-35 mm men jag mätte bakfjädrarna obelastade och dom nya var ca. 50 mm kortare än dom gamla originalfjädrarna, som då var ca. 10 år gamla.

//Pelle
Hur blev väghållningen och komforten på din 480 efter säkningen ich med 17":arna på? ...har nämligen inte haft möjligthet att provköra min bil då den är på lackering
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster