Premiärturen

Skriv svar
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Premiärturen

Inlägg av 211#Christer Lindström »

HEJ :D :lol: :shock: :D :lol: så va årets prämiärtur avklarad, tog ut pärlan idag efter 6 månaders garagevila, men nu är hon ute och nyskodd :? Hade nästan glömt hur skönt det är att köra en 480 :oops: efter en vinter i 440:in, men nu är hon ute och gissa om det blev en yster tur på några mil :twisted: faktiskt flera turer 8) allt avlöpte bra sånär som att fläkten höll på att skrämma skiten ur mej när den började tjuta just när jag hade lagt den berömda plattan i mattan :wink: innan jag fattade vad det var som lät så for det ju både en och annan tanke genom huvudet "PANIK" vad händer :idea: men eftersom ljudet kom och gick så var det snart lokaliserat, det kanske var så att "hon" tyckte att jag kanske skulle ta det lilla lugna ett tag i början så att hon vänjer sej vid att vara ute i det fria igen :wink: Hoppas att ni också börjar få ut era pärlor så att vi kan blinka åt varandra i sommar :lol:

MVH

Chrille
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Får se lite när det börjar bli dags, är ju fortfarande lite kallt på nätterna så vinter 480n får rulla på ett tag till. Men det är klart att abstinensen sätter in när man inte har fått köra 480 på ett tag, så jag förstår dem som plockar ut sina "tidigt".
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej igen :D :lol: :D jo jag skrattar fortfarande :lol: jo du 480-mannen är du norrläning eller :?: för mej som bor i uppland så känns det som lagom tid nu, jo jag vet att det finns en hel del FINA 480:isar där uppe :D så det är klart att det blir olika med när man tar ut sin lilla "sweetie" jo det är så jag kallar henne för min lilla pärla till 480 :oops: min förra och första 480 va en norrlandsbil så jag vet att dom ju som oftast är minst drabbade av "brunsjukan" så jo men visst, det är alltid underbart att göra första turen på våren, för mej är det första gången som jag kan göra det :lol: och halleluja å så underbart :roll: Hoppas att ni andra kan få uppleva samma känsla som jag har haft idag :lol: den är ju så HÄFTIG :lol:

mvh

Chrille
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Nej norrland bor jag inte i, jag bor mitt emellan vänern och vättern. Men jag jobbar kvällsskift och då åker jag hem mitt i natten. I torsdags fick jag skrapa rutorna på min 480 och då känns det för tidigt att ta ut sommar 480n :wink:
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Vårtur

Inlägg av Christer Nilsson »

Jodå, jag har plockat ut min i alla fall. OK, att jag fick använda elbakrutan i morse men då fick man ju funktionsprova den oxå... :wink: .
Det är faktiskt lite annorlunda att köra Turbo. Den har lite annan karaktär än 2.0-liters-motorn. Är dock inte hundra på vilken jag föredrar :? . Jag hade ju tänkt att låta den blåa vila i år och bara köra med min Turbo-87:a! Den blåa har ju passerat 20000 mil och Turbon har bara gått 9000 så jag hade tänkt jämna ut det en aning. Det är en speciell känsla att köra 480. Det känner man varje vår/år! Ska besiktiga den på torsdag och tror/hoppas på att det ska gå bra!

MV480H
CN#001
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Morsan besiktigade min turbo igår.
De väntade 2orna på bromsarna var väl ok, den har trots allt stått still i ett halvår. Men de var rost i hjälpramen fram, så de blir väl till att svetsa lite.

Har ju fått tillökning, köpte Mattias Gustavssons Automatare. en röd 2.0 Automat av 93 årsmodell ca 16 000mil.
Tänkte snygga till den lite allmänt och blaska på bra med underredsmassa innerskärmar därbak och lite småmodifieringar så att detta blir en grymm vinterbil. Får se hur det går.
Kör med denna nu, i väntan på att jag ska komma hem och lägga vantarna på turbon. Går rätt bra, grymmt snål faktiskt. ska till Norge på kurs i morgon Onsdag samt på Torsdag, så då ska vi se vad man kan få ner förbrukningen till.
Tänkte lägga in ett inlägg i rätt forum sen ang. tips och allmänna frågor kring automatlådan, ser gärna att ni som kör aut. i alla fall ger er tillkänna där så kan vi utbyta lite erfarenheter.

Är nu alltså ägare av 3 röda 480ior, en av varje. 217, 231 och 235. Ok det finns en röd till, men det är metalic så de räknas ej.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) ja då kan man summera första åkveckan med 480in då :D jo jag har nog skrattat mest hela tiden, allt verkar fungera som det ska :shock: (peppar peppar) håller på att justera in rätt däcktryck som känns bra med dom nya svålarna, efter c:a 30 mil blandad körning så ligger snittförbrukningen på c:a 0,95 vilket ju kan tyckas lite mycket men jag rår nog för det själv :twisted: de är svårt att låta bli att gasa på lite extra så här ibörjan 8) jag fick förresten ett TomTom navigeringsprogram till min Pda av min son, funkar utmärkt ihop med ett prog. som heter Checkpoint som gör att man kan ladda hem alla hastighetskameror så man får en varning före och vilken hastighet som gäller där, hehe :twisted: det är gratis att ladda ner och använda från den här länken http://poiplace.oabsoftware.nl/ sen kan man uppdatera alla kameror från den här länken http://www.poidatabase.se/download.htm kan ju vara bra att veta om nån skulle vilja ha :wink: de värsta med att ta ut bilen är ju att den oftast blir skitig ganska fort :( först damm och sen lite regn och det är bara att börja om igen :? men känslan att köra 480:in gämfört med 440:in är ju enorm :lol: väghållningen, responsen i motorn, hur tyst och bekvämt man färdas samtidigt som man har kul :D det är ju enormt :D man får ju hoppas att det blir bra väder nu till sista april och första maj så att man kan glida omkring med ren och bänkande bil 8) Ha det så gott där ute och kör försiktigt :wink:

mvh

Chrille
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Website 3d34d08
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Blog d3b1c9c
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Tips ce18b3d
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster