Problem med torkare, fram och bak + lysen?

Erik

Problem med torkare, fram och bak + lysen?

Inlägg av Erik »

Tjena!
jag har en volvo 480 es av årsmodell 1987.
Jag har ett litet problem med att när jag har batteriet inkopplat så lyser framlysena konstant, de går inte att stänga av.(inte pop-up)
jag funderar på om det finns något känt fel på detta.
Sedan har jag även problem med att torkarna fram och¨bak går konstant. Kan detta hänga ihop?
Känns lustigt?
Mvh/Erik
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Erik!

Vilken belysning är det du talar om, hur uppträder det?

Baktorkarna, när går dom konstant? Går båda samtidigt?

Mvh Jonas
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjena Mogge!

Jo se du att det är mina extra-ljus där fram (de som sitter närmst mitten om jag är otydlig) och så fort som man kopplar på batteriet på bilen så lyser de konstant, fast att bilen är av utan tändning eller annat.

Sen var det torkarna. De går också konstant men så fort man sätter på tändningen. Och dettan gäller både fram och bak-torkarna.
Jag funderade på om det kunde ha något med reläerna att göra men vet inte.
Se om du kanske vet
Mvh/Erik
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Erik!

För mig låter det som om CEM spökar. CEM, det är centralelektrisk modul. Den sitter vid förarplatsen, vänster fot och upp under instrumentbrädan.

Bilder mm hittar du på www.volvo-480-europe.org /480 /FAQ

Denna styr de funktioner du talar om (elektronik och reläer) Det finns en självtest att göra, denna kan kanske ge en vink om CEM fungerar eller inte, den hittar du även på europahemsidan. Eller så får du kanske testa med en annan.

Lycka till!

Mvh Jonas
FrankJScott
Inlägg: 5991
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Info b0_595d
FrankJScott
Inlägg: 5991
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Guide 3_595dd
FrankJScott
Inlägg: 5991
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Site b2_595d
FrankJScott
Inlägg: 5991
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Site 63b5_59
FrankJScott
Inlägg: 5991
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Wrongful Death Attorney Info

Inlägg av FrankJScott »

In reply to the lady talking about defective drug recalls lawyer augusta, the georgia move-over law requires motorist to, manufactured defect, personal injury lawyer near atlanta gs, surgical error lawsuit, trucking accidents lawyer, defective products examples, failure to diagnose cancer attorney, truck accident law offices, lane splitting legal in georgia, I highly recommend this published here for wrongful death attorney site or i 16 crash, the move over law applies not only to police and fire vehicles but also to, georgia's move-over law requires drivers to, augusta automobile accident law firm, trucks vs trains, attorneys warner robins ga, georgia's move-over law, personal injury law firm in atlanta, passing nuisance, rules for truck drivers, and don't forget this best wrongful death attorney details on top of georgia trucking accident attorney, macon car crash, trucking crash law firm, mcarthur law firm, auto accident lawyer macon ga, surveillance footage, parking lot law, defective drug recalls lawyer atlanta, video surveillance footage, smyrna wrongful death attorneys, as well as this on yahoo about liability lawyer url which is also great. Also, have a look at this excellent accident attorney advice as well as law firm macon ga, child birth law firms, 7705014738, automobile accident attorneys augusta, macon auto injury lawyer, attorneys in macon, what is illegal in georgia, lawyers in macon, truck accident attorneys atlanta, trucking crash attorney, on top of this website on liability attorney link with automobile accident attorneys augusta, atlanta birth injury lawyer, best trucking wreck lawyer, can you request video footage from a store, atlanta birth injury attorney, can you request camera footage from a business, cancer malpractice, personal injury attorneys in ga, atlanta truck accident law firm, injury trial lawyers, for good measure. Check more @ Great Clothing Store Simulator Site cd263b0
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst