Låskolvs fundering

Skriv svar
318_Oscar Söderhielm
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 sep 2005 20:12
Ort: Mjölby
Kontakt:

Låskolvs fundering

Inlägg av 318_Oscar Söderhielm »

Mors alla!

Har tillbringat helgen i garaget o mekat...
Tänkte lösa problemet med låskolven till bakluckan.
Värme, våld, tryckluft, svårdommar i blandad kompott ledde till att stiften började fungera som de ska!

Min fundering är denna:
När jag sen stoppar i nyckeln så är det några stift(eller vad de nu kallas...) som vägrar gå in! Är det inte meningen att alla stift ska gå in i kolven när man har nyckeln i? för nu står stiften i väldigt blandad ordning... verkar helmysko... kanske fel nyckel till låset vad vet jag... ska se till nästa helg om det går att byta plats på stiften

/Oscar
wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 apr 2006 14:09
Ort: Härryda-Göteborg
Kontakt:

Inlägg av wannabe »

Hmm hade nog vart enklare att inhandla en ny kolv från volvo.
Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Jo, alla stift ska "gå in" för att kolven ska snurra obehindrat när du vrider på nyckeln. Sticker de bara ut litegrann kan du slipa ner dem till rätt nivå. Så har jag gjort.
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Inlägg av Christer Nilsson »

Ett annat tips än att slipa ner är att plocka lite låskolvar när man är på skroten. Om jag minns rätt finns det 4 olika stift som då är kombinerade på olika sätt. Det finns en siffermärkning på stiften för att kunna se skillnaden mellan dom.

/Christer
Hoffster
Inlägg: 175
Blev medlem: 10 maj 2004 17:38
Ort: Ydre och Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Jo, det är nog en bättre metod egentligen, men är man lat är det enklare att slipa :lol:
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
318_Oscar Söderhielm
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 sep 2005 20:12
Ort: Mjölby
Kontakt:

Inlägg av 318_Oscar Söderhielm »

Mors!

Kunde inte hålla mig till nästa helg så jag jobbade med kolven igår, flyttade om lite stift (tre olíka) och tills slut fungerade den som den ska!
Utan vare sig nyköp eller slip! får se när det behövs jobba med den igen..

Tack för tipsen!

/Oscar
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Tips 18b3d34
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Tips 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Site 63b3_59
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Blog e18b3d3
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Website 19b171d
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Home Renovations Edinburgh Info

Inlägg av FrankJScott »

To the guy inquiring about small kitchen addition, renovation style, home renovation basics, renovation transformation, kitchen renovation services, renovation at home, commercial restroom renovation, cheap bathroom refurbishment, bathroom renovation services near me, kitchen and bath remodel near me, I highly suggest this recommended bathroom renovation in Edinburgh info or photos bathroom remodels, home renovation how to, kitchen and bathroom renovations near me, home renovation team near me, new bathroom edinburgh, bathroom kitchens, quality kitchen renovations, renovation of roof, home renovation services, home renovation stories, as well as this top rated flat renovation in Edinburgh info not to mention nice bathroom remodels, home reno's, top choice home renovations, kitchen renovation services near me, home projects, renovation stages, bathroom edinburgh, kitchen in the bathroom, home choice renovation, home transformation, alongside all this more hints about flat renovation in Edinburgh blog which is also great. Also, have a look at this recommended house renovation Edinburgh info alongside all bathroom projects, kitchen home renovations, popular bathroom remodels, business renovation, home renovation work, bathroom renovation stages, ensuite renovation, property modernisation, property renovation, tiling renovation, alongside all this continue reading on house renovation Edinburgh info with go renovation, cheap bathroom renos, home renovation how to, edinburgh kitchens and bathrooms, kitchen renovation idea, unique bathroom renovations, kitchen redecoration, bathroom projects, bathroom and kitchen installations, kitchen renos ideas, for good measure. Check more @ High Rated Tajir4D Login Website 71d3b1c
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Tips 19b171d
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster