Att byta bränslefiltret..

Skriv svar
sa002
Inlägg: 6
Blev medlem: 03 aug 2004 23:08
Ort: Gbg
Kontakt:

Att byta bränslefiltret..

Inlägg av sa002 »

Hej

Jag har en 480turbo 88:a som jag tänkte byta bränslefiltret på.
I reparationshandboken så står det att "det är absolut nödvändigt att tryckutjämna bränslesystemet innan bytet för att förhidra att bränsle sprutar ut okontrollerat". För att tryckutjämna rekommenderar dom att man kör runt startmotorn i ca 10sek med bränslepumprelä eller säkring borttaget. Någon som vet var jag kan hitta relä/säkring? Eller vågar man byta utan att tryckutjämna om bilen inte varit igång på någon vecka?

Tacksam för svar
-Sam
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Hej!
Jag har hitills enbart lindat en trasa runt den första anslutningen vid bränslefiltret jag lossar. Det brukar komma lite bensin men inga större mängder. Det viktiga är att att det inte sprutar rakt ut. Rekommenderar skyddsglasögon vid detta moment.
Esko :)
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Och gör inte som jag gjorde på polarens merca för ett par veckor sedan, vi hade ingen stereo i verkstan så tändningen var till och cabben nere, blev ju bra ljud. men pumpen gick ju igång så fort jag lossade första slangen, gissa om de var bra flöde :)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
MartinP
Inlägg: 595
Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
Ort: Stockholm, Kista
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Om någon läser det här i framtiden så kan jag dela med mig min erfarenhet gällande tryckutjämning. Jag har alltid kört på ett ungefär som haynes, har dragit ut säkringen och dragit runt startmotorn. Motorn har alltid startat och kämpat i ett tag. Till slut dör den, går att slå på ett par gånger och till slut går det inte längre = tryckutjämnat, inga spill. Säkringen sitter tillsammans med de andra säkringarna, i mitt fall nedanför ratten.
480ES -87
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Blog b3d34d0
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Product Tips d263b6_
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Product Site b3d34d0
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Website b171d3b
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Info 8cd263b
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Home Renovations Edinburgh Website

Inlägg av FrankJScott »

To the guy asking about home bathroom renovation, home and renovation, your home renovations, renovation stages, home renovation work, step by step home renovation, commercial space renovation, plastering bathroom, redoing houses, home renovation team, I highly suggest this agree with for house renovation Edinburgh info or new kitchen renovation, realm home renovation, renovation details, flooring renovations, renovations and more, perfect home renovation, bathroom and kitchen refurbishment, home renovation blogs, renovation business, work renovation, on top of this more helpful hints for home renovations Edinburgh details not to mention residential bathroom, home choice renovation, kitchen and bathroom, home transformation, kitchen renovation uk, quality home renovations, renowned renovation, best place to buy home renovation materials, renovation home services, bathroom renovation business, alongside all this my review here on home renovations Edinburgh site which is also great. Also, have a look at this click here about flat renovation in Edinburgh url and don't forget tiling renovation, home renovation business, go renovation, top bathroom renovations, home renovation edinburgh, top choice home renovations, bathroom renovation business, basic bathroom renovation, reno bathroom ideas, kitchen renovation inspiration, not to mention this useful home repair Edinburgh tips with home transformation, remodeling the kitchen ideas, renovation of property, reno vation, remodeling service, home renovation business, renovation at home, kitchen home renovations, renovation commercial, uk renovations, for good measure. Check more @ Updated Tajir4D Login Website d263b3_
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster