Instrumenthus

Skriv svar
calibran
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2006 23:17
Kontakt:

Instrumenthus

Inlägg av calibran »

hej

Jag försökte byta mätarhus i min 480 turbo -88 igår för min hastighetsmätare strular, allt gick bra förutom att bilen inte ville starta med det nya mätarhuset. Jag fick byta tillbaka till det gamla.

Varför gör den så? Sitter det olika mätarhus i olika bilar eller?

Kanske ska nämna att båda mätarhusen kommer från 480 turbo -88

Någon som kan förklara för mig?

Tacksam för svar
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Det enda som skiljer är möjligen färgen på kontakterna (88=grå och grön tror jag) Olika färger är olika pinkonfiguration i kontakten.

Mvh Jonas
calibran
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2006 23:17
Kontakt:

Inlägg av calibran »

ok, så om det är olika färger på kontakterna så passar det inte eller?
212 Kjell Carlsson
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
Ort: Asmundtorp
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Nej, du måste ha samma färger på kontakterna, det finns minst 3 olika.
Men du kan prova att lödda om kontakten på din trasiga. oftast är det de som är felet. Många gånger är det bara små sprickor i löddningarna som gör att hastighetsmätaren far upp och ner och bara fungerar ibland.
Men ska du byta, så är det viktigt att du får samma färg på kontakterna.

kjell#212#
calibran
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2006 23:17
Kontakt:

Inlägg av calibran »

ok, men går det att byta bara själva hastighetsätaren? Såg att det gick att plocka ut bara den ur instrumenthuset. Eller det skiljer sig på kontakterna där oxå?

Annars får jag helt enkent köpa ett med likadana anslutningar. men det hade ju varit bra om det jag har hade passat.

Varför är det olika kontaktstycken på samma årsmodell?

Tänkte även fråga om det är någon som vet om det är någon sorts släkt till insuget som sitter på torpedväggen, eller vad är det för något?
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

calibran skrev:Tänkte även fråga om det är någon som vet om det är någon sorts släkt till insuget som sitter på torpedväggen, eller vad är det för något?
Det är injektor och fuel rail kylningen, på 480t -88 finns det kylning till det mesta.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Färgen på kontakten anger att huset passa till turbo/icketurbo typ. En annan färg på kontakten innebär att kablarna är kopplade annorlunda (några stycken bara)

Fläkten fanns bara på tidiga turbomodeller, den togs bort och ersattes av en värmeplåt i stället.

Mvh Jonas
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide b1c9ce1
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Site 08cd263
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Site 6_595dd
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Guide 08cd263
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Home Renovations Edinburgh Tips

Inlägg av FrankJScott »

For the lady asking about home updated, order of work for home renovation, commercial renovation services, renovation of property, home renovation work, bathroom renovation design, new kitchen renovation, corner renovation, cool bathroom remodels, bathroom renovation schedule, I highly recommend this best bathroom renovation in Edinburgh site or renovation transformation, recommendations for bathroom renovations, remodeling site, home renovation basics, renovation bathroom and kitchen, a team renovations, cheap bathroom renos, cheap ensuite renovation, edinburgh property renovations, kitchen in the bathroom, and don't forget this extra resources for flat renovation in Edinburgh site and don't forget kitchen and bathrooms uk, remodel websites, vision home renovations, kitchen and bathroom renovations near me, home renovation material, property projects, comprehensive renovation, bathroom and kitchen installations, renovation projects scotland, renovation team, as well as this click for source about property renovations Edinburgh tips which is also great. Also, have a look at this recommended property renovations Edinburgh site as well as bath renovation, popular bathroom remodels, ideas for new bathrooms, company renovation, best place to buy home renovation materials, bathroom kitchens, bathroom renovation experts, kitchen renovation inspiration, bathroom renovation pricing, renovations construction, and don't forget this best home repair Edinburgh url with bathroom designers edinburgh, bathroom fitout, renovation company, cheap bathroom renos, bathroom renovation styles, full bathroom renovation, latest bathroom remodels, love renovations, property renovation edinburgh, renovation at home, for good measure. Check more @ Great TAJIR4D Blog d19b171
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Website 71d3b1c
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster