En irriterande lite grej..

Niclas Broman
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 sep 2004 19:38
Ort: Uppsala
Kontakt:

En irriterande lite grej..

Inlägg av Niclas Broman »

Det är så att lampan som indikerar/varnar att en dörr är öppen lyser trots att dörrar och baklucka är stängda. Tänkte att det var något fel på någon givare till dörrar och baklucka. Jag tycker mig ha letat ordentligt men jag hittar inga givare varken i dörrar eller baklucka. Sitter dessa i själva låsanordningarna eller? Någon som har tips om detta lilla men irriterande problem? Jag vill bara att lampan ska sluta lysa, kan ju iofs bara ta ur den ur instrumentpanelen antar jag men det känns som att ge upp.. :)

Tackar

Niclas
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Dom sitter inne i låsen ja. På min bil indikerar det även om huven är öppen, via en kontakt i huvlåset. (Samma som hindrar popup-lysena att komma upp om huven är öppen...)

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Niclas Broman
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 sep 2004 19:38
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Niclas Broman »

Som jag trodde då..

Finns det någon som har haft samma problem och gjort något åt detta? Skulle vara kul att veta några tips...

/n
eva karlen
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jan 2005 18:10
Ort: Göteborg
Kontakt:

En irriterande liten grej

Inlägg av eva karlen »

Hej Nicklas! Har haft samma problem på min ES-87. Har du även problem med att larmet löser ut i tid och otid samt att belysningen i kupen fortsätter att lysa trots att du låser eller startar? För min del var det kontaktsatsen som sitter på låscylindern i dörren , bytte på bägge dörrarna, Volvo 395:/st. Enligt de som vet var det ett mycket vanligt fel när modellen var ny. Med Vänlig Hälsning eva
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Nicklas!

Det är som Per skriver, kontakten till dörrlampan sitter inne i låset. Det är nästan omöjligt att ta bort den på plats så låset måste ut. Prova lossa insexskruvarna på utsidan innan du försöker (brukar kunna sitta hårt)

Sen hittar du själva kontakten, en avlång liten röd plastbit. Den sitter endast fast på en liten plåtbit och ett litet plåtklipps som håller det på plats.

Men du måste mäta fram vilken av kontakterna som är trasig! (dörrar, huv, bagage)

Mvh Jonas
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Site b4_595d
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Info 71d3b1c
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Website 171d3b1
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Blog 5d19b17
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster