Problem vid ecu trimning...

barlar
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 jun 2005 17:20
Kontakt:

Problem vid ecu trimning...

Inlägg av barlar »

Hej,

jag är en nybliven stolt ägare av en 480 turbo -88. Har haft den i min ägo (läs lagat fel på den) i nästan en månad. Hittills har jag bara behövt byta båda fjädersätestallrikarna, svetsa en balk (två kvar), byta tre av fyra bromsrör, byta CEM, löda om instrumenten, göra nya kablar till bakluckan, byta nästan all inredning, lagat slangar i övertrycksystemet, "renoverat" parkerinsgbromsarna.........ja listan är ännu längre, men ursäkta mig tillbaka till ämnet.

Igår skulle jag modifiera ECU:n med den tydligen sedvanliga motståndstrimningen. Problemet är bara att laddtrycket gick att höja till ca: 0.7 bar. Felsökning av slangar och diverse saker genomfördes utan större framgångar. Först trodde jag att det var läckage i övertryckssystemet som ställde till det, men jag fann inget. Jag provade att ta loss slangen mellan WG och moduleringsventilen och då lyckades laddtrycket hoppa upp en bra bit över 1 barssträcket. Alltså verkar det inte som det är något nämnvärt läckage i insugssystemet.

Vet någon hur felaktiga moduleringsventiler eller slangar till dem yttrar sig?

Skulle bli väldigt tacksam för någon som helst info,

Lars[/i]
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Du kunde inte öka laddtrycket över 0.7bar?
fredde79
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 mar 2005 19:51
Kontakt:

Inlägg av fredde79 »

Jag har exakt samma problem, den slår av vid 0.7 sen laddar den bara till ca 0.4. Så jag har satt ett motstånd som ger ca 0.68 men vill gärna ladda mer, är det nån som kan svara på detta?
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Guide 9ce18b3
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster