Varm bil dör vid urkoppling- höga hastihgeter

Skriv svar
Robban_killen
Inlägg: 133
Blev medlem: 26 okt 2006 18:39
Ort: Falköping
Kontakt:

Varm bil dör vid urkoppling- höga hastihgeter

Inlägg av Robban_killen »

Vid urkoppling speciellt på och efter landsvägskörning ( där högre hastigheter än 50km/h gäller) vill motorn dö. Detta händer sällan vid stadskörning.
Bilen har även en tendens att rycka till om man släpper gasen vid exempel en nedförsbacke, och rycker till igen vid gas.

Någon som har förslag på varför min bil inte vill vara mig tilll lags? :(
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Och detta händer enbart med varm motor?

Tempgivare och kablaget till den är ett vanligt fel på dessa.
Men rengör även spjällhus och gör en grundinställning. Tror det finns beskrivning på grund inställning om du söker lite, har dåligt med tid att förklara nu :)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Hej!
Har ett svagt minne att jag läst detta problem någonstans. Då var det det tempgivaren som strulade. Vid motorstopp uteblev servohjälpen för färdbromsen med följd av påkörning och skrotning av av bilen.
Esko :(
Robban_killen
Inlägg: 133
Blev medlem: 26 okt 2006 18:39
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Robban_killen »

Skruvade ut tempgivare och den var fin.
Hur är det med era tomgångsventil/ luftreglage? Det händer olika saker när jag tar bort kontakten till denna. I bland dör motorn, i bland ligger varvtalet stabilt och i bland ökar varvtalet och är sedan på gränsen att dö när man sätter tillbaka kontakten. :?

Bild
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Site 8cd263b
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Tips d08cd26
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Tips ce18b3d
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Home Renovations Edinburgh Blog

Inlägg av FrankJScott »

For the guy inquiring about creating a bathroom, new renovation, remodel bathroom, bathroom renovation services near me, comprehensive renovation, cheap ensuite renovation, renovation business, innovative home renovations, restroom renovation, renovation uk, I highly suggest this top rated flat renovation in Edinburgh forum or cool bathroom renovations, remodeling service, renovations and more, experts home renovations, bathroom renovation business, love renovations, renovation scotland, inspire renovations, small kitchen addition, remodel bathroom, not to mention this go here for bathroom renovation in Edinburgh details on top of home kitchen renovation, innovative home renovations, cheap kitchen refurbishment, bathroom renovation business, remodel bathroom, home renovation designs, business renovation, bathroom refurbishment uk, home renovation team, property projects, on top of this additional info for property renovations Edinburgh site which is also great. Also, have a look at this updated bathroom renovation in Edinburgh blog not to mention bathroom installation, home renovation flooring, commercial bathroom renovations, bathroom renovation services, kitchen fix up, details renovations, kitchen renovation uk, redoing houses, renovation website, expert home renovations, not to mention this awesome home repair Edinburgh blog with cool bathroom renovations, kitchen and bathroom renovations near me, reno vation, renovation home services, renovation expert, home renovation designs, a new bathroom, bathroom home renovations, bathroom in the kitchen, kitchen renovation styles, for good measure. Check more @ Recommended TajirSlot Tips d08cd26
FrankJScott
Inlägg: 5063
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Info 3d34d08
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst