Hej!
Tänkte ta och byta ut de rostiga bakskärmarna som min ES lider av. Rosten finns såväl på "utsidan" som inne i hjulhuset. Eftersom ny plåt skall sättas fast inne i hjulhuset där slitaget och påfrestningarna från grussprut, salt och annat är rätt stort så undrar jag vad man ska använda sig av för för slags underredesmassa etc. Om någon har erfarenhet av detta och vill dela med sig så vore det toppen!
/Niclas
Underredesmassa?
-
Peter Holbrant
Rostskydd
Tåtade ihop ett stycke om just rostskydd visserligen menat en helt annan bil men rek lite läsning ändå..
Obs oavsett vilket medel du använder provspruta först så att det reagerar konstigt ihop med det gamla rostskyddet tex löser upp det...
länktipset
http://www.hemsida.net/volvo140/
(klicka på underlänk tekniskt och sedan rostskydd trevlig läsning)
mvh Peter
Obs oavsett vilket medel du använder provspruta först så att det reagerar konstigt ihop med det gamla rostskyddet tex löser upp det...
länktipset
http://www.hemsida.net/volvo140/
(klicka på underlänk tekniskt och sedan rostskydd trevlig läsning)
mvh Peter
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Hej!
Denna art är lite intresant oxå.
http://www.oilpress.com/linolja.htm
Har dock ingen egen erfarenhet
Mvh Jonas
Denna art är lite intresant oxå.
http://www.oilpress.com/linolja.htm
Har dock ingen egen erfarenhet
Mvh Jonas
-
Dan.P
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Stacken bilvård
Kolla forumet o sök på linolja, Pedagogen på det forumet har bara goda erfarenheter av linolja.
Kolla forumet o sök på linolja, Pedagogen på det forumet har bara goda erfarenheter av linolja.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster