elfönsterhissarna

petter

elfönsterhissarna

Inlägg av petter »

båda mina elfönsterhissar har lagt av.. på den ena går elen fram, men det verkar som om den inte "orkar" dra ner rutan, och på den andra sidan är den helt död. är det någon som har något tips angående detta?
är det svårt att försöka åtgärda felet själv om man är novis??
mtunberg@hotmail.com

fönsterhissarna

Inlägg av mtunberg@hotmail.com »

det är inte alls svårt att laga / renovera dessa så till vida att dom är ok, har du tur är dom bara igenbeckade av gammalt fett och smuts, skaffa en torxmejsel av rätt size och skruva isär dom, gör rent och pilla in nytt fett, kolla bara så att det inte är så att det är för mycket glapp i plastlagret i skenan, då blir det ny hiss som gäller, när dessa är klara gör du rent löpbanan för rutan, är dom fortfarande sega kan du spreja dom med silikonolja.

lycka till
mvh Mikael Tunberg
petter

...

Inlägg av petter »

ok..jag har tagit bort klädseln på dörrarna nu, men istället stött på den inre plåten, måste jag skruva bort den för att komma åt hissarna (eller att åtgärda problemet) eller går det att få loss väsentliga delar utan att behöva ge sig på den inre plåten på dörrarna?
mtunberg

elfönsterhissarna

Inlägg av mtunberg »

Hej igen!

Plåten behöver du inte göra nåt med, lossa fästet från rutan (2 bultar) och sen de bultarna som håller motorn och rännan, lossa sedan kontakten till motorn, nu kan du lirka ut den genom hålen i plåten.

Mvh Micke
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Site d08cd26
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Updated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Tips cd263b8
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Guide b1c9ce1
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster