färddatorn

conny

färddatorn

Inlägg av conny »

tjena! någon som vet vad det är för fel på färddatorn.
När den står i solen så blir sifrorna oläsliga?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är med största sannolikhet kalllödningar på kretskortet till hastighetsmätaren, samma kort som håller lamporna till instrumenteringen. Plocka ner panelen, som är enklare än det låter, och skruva isär kretskorten som sitter baktill på instrumenteringen. Titta gärna med förstoringsglas på alla lödpunkter och löd om allt som ser ut som kallödningar. Använd en liten penna och var försiktig med värmen. Min mätare och dator krånglade av och till i fyra år men efter omlödning av detta kretskort har allt fungerat perfekt sen censur månader.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster